اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش در فرآیند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بد عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، علی نیکزاد ظهر جمعه در مراسم آغاز احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: ما امروز در کشور به تربیت توحیدی نیاز داریم تا از دل این مجموعه تربیتی، شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها، پیرزاده‌ها و فهمیده‌ها بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: دوران مسئولیت بسیار کوتاه و اندک است و ما باید از فرصت به وجود آمده در مسئولیت‌ها برای اعتلای فرهنگی و ارزشی جامعه استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که مدعی هستند انقلاب اسلامی با شعار «نان، مسکن و آزادی» به نتیجه رسیده، سخت در اشتباه هستند چرا که این حرکت انقلاب فرهنگی بوده و ما باید به گفتمان ارزشی در این زمینه بها بدهیم.

نیکزاد با قدردانی از مدیرعامل بانک عامل در احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل به عنوان یک مسئولیت اجتماعی افزود: حرکت ارزشمندی که به همت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی آغاز شده باید با قوت و قدرت به پیش برود.

وی ضرورت توجه به مؤلفه تربیت صحیح را در آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: خروجی تربیتی ما نباید منجر به آتش زدن مجموعه نیروهای خدمتگزار بسیج و ناجا باشد بلکه شایسته است به جای چنین خروجی، آموزش و پرورش به فکر تربیت ارزشی همراه با محورهای توحیدی و الهی باشد.

نیکزاد با بیان اینکه نباید با اجرای طرح رتبه‌بندی منتی را بر سر معلمان بگذاریم، اضافه کرد: واقعیت این است که دولت و مجلس تلاش کرد تا ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع را تأمین کند تا اجرای این طرح با حفظ آبرو و شأن معلمان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مراحل اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان خوب عمل نشد چرا که مبالغی به عنوان علی‌الحساب به حساب معلمان واریز شد در حالی که انتظار می‌رفت رتبه‌بندی در پنج گروه به سرعت و با دقت نظر مشخص انجام شود.

نیکزاد ادامه داد: در طرح رتبه‌بندی ۲ گروه مظلوم واقع شدند که از این بین خدمتگزاران و دفترداران بودند که به معنای واقعی در انجام مراحل طرح رتبه‌بندی مظلوم واقع شده و حق آنها نادیده گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم به سرعت کاستی‌ها رفع شده و شاهد اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان در بهترین شرایط باشیم.