معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ضروری است طرح جامع آموزش سازمان مدیریت پسماند تدوین شود و جزو اسناد بالادستی سازمان قرار گیرد.

به گزارش پردیسان آنلاین از قم، مهدی اصفهانیان مقدم ظهر امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که با حضور اعضا در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و فرهنگ سازی مدیریت پسماند و لزوم توسعه و رشد این برنامه‌ها، اظهار کرد: ضروری است طرح جامع آموزش سازمان مدیریت پسماند تدوین و جزو اسناد بالادستی سازمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع آموزش یک سند ارزشمند برای ادوار مختلف خواهد بود، افزود: آموزش شهروندی باید در سطوح مختلف جریان داشته باشد و مباحث مدیریت پسماند از جمله مواردی است که افراد در گروه‌های مختلف مخاطب آن هستند و ضرورت دارد رفتار درست در برابر موضوع نظافت و تفکیک پسماند به‌طور مستمر آموزش داده شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به مراحل تهیه و تدوین طرح جام پسماند، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد از مراحل قانونی تهیه این طرح در کارگروه مدیریت پسماند مطرح شده است و در صورت صلاحدید کارشناسان، بازنگری آن مورد بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اصفهانیان‌مقدم تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع لازم است، سازمان مدیریت پسماند با توجه به تأیید زمین ۴۴ هکتاری در کارگروه مدیریت پسماند و زیربنایی شورای برنامه‌ریزی استان نسبت به اخذ قرارداد واگذاری و تحویل زمین اقدام کند.

وی اضافه کرد: اجرای بخشی از طرح‌ها در مدیریت پسماند، با راه اندازی شهرک بازیافت تکمیل می‌شود و ضروری است با هدف ساماندهی گاراژهای ضایعاتی این موضوع تا حصول نتیجه پیگیری شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: توسعه صنایع تکمیلی در دستور کار سازمان ۱۴۰۳ خواهد بود و ایجاد صنایعی همچون کاغذ و تهیه پودر سنگ از نخاله‌های ساختمانی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.