رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: از ابتدای دوره به دنبال ایجاد زیست‌بوم و هاب رسانه‌ای بودیم اما باوجود مصوبه شورا، فرمانداری تایید نکرد.

به گزارش پردیسان آنلاین از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که توسط روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری، بیشتر هزینه‌ها صرف زیرساخت‌ها شده است، می‌بینید که شهرداری به زیر زمین‌ها رفته و در حال ساخت مترو است، اما متهم می‌شود که هیچ کار نکرده است، در حالی که شهرداری و مدیریت شهری در این دوره کار زیرساختی انجام داده است.

وی افزود: در یک دوره‌ای از مدیریت شهری و شهرداری مشهد پروژه‌های چند سطحی و پارک‌هایی احداث شده است و از آن جایی که شهردار آن زمان رابطه خوبی با خبرنگاران داشت، به امیرکبیر شهر تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همین حالا چهار هزار نفر در عمق ۴۵ کیلومتری شهر کار می‌کنند، هر کیلومتر ساخت مترو در مشهد هزار میلیارد تومان هزینه دارد که اگر این هزینه را در سطح شهر می‌آوردیم می‌توانستیم در خیابان شهر یک تقاطع ایجاد کنیم، اما مدیریت شهری این هزینه را به زیر شهر برد و کارهای زیرساختی انجام داده است، چرا که نگاه ما به آینده است.

برای اطلاع رسانی اقدامات از رسانه‌ها کمک می‌گیرند

منصوریان تصریح کرد: آیا گره شهر با ساخت تقاطع‌ها حال می‌شود یا با زیرساختی مانند مترو؟ مدیریت شهری پذیرفت که به زیرزمین برود و زیربنایی کار کند، اما برای اینکه آن اطلاعات از زیر زمین بالا بیاید و به مردم برسد نیاز به همت و کمک رسانه‌ها دارد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها اخبار زیرِ زمین این شهر را بالا آورده و به مردم تحویل دهند تا حال مردم خوب شود، حق این مردم است که بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود، اگر ارتباط ما با رسانه‌ها قطع شود، حلقه مفقوده از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانیم میان مردم اعتمادسازی کنیم، در زمانه‌ای که مردم احتیاج به خبر خوش از حاکمیت دارند، اگر از این اقدامات محروم شوند، از حاکمیت نیز ناامید می‌شوند.

طرح ایجاد زیست بوم توسط فرمانداری رد شد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به موضوع زیست بوم رسانه‌ای مشهد افزود: در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری به همراه چندتن از مدیران شهرداری خدمت وزیر ارشاد رفتیم و اعلام کردیم که مشهد ظرفیت ایجاد هاب رسانه‌ای شرق کشور را داراست و ۲۳ فرهنگسرا در اختیار دارد، تعداد زیادی رسانه در این شهر وجود دارد و هکتارها زمین در جهان شهر داریم که می‌توانیم دهکده ارتباطات ایجاد کنیم، از وزیر ارشاد مجوز گرفتیم تا مشهد به قطب رسانه‌ای کشور تبدیل شود، به همت شورای شهر مشهد، زیست بوم رسانه‌ای نیز در شورا مصوب شد.

منصوریان با اشاره به اینکه هر مصوبه شورا تأیید فرمانداری را نیز می‌خواهد، افزود: متأسفانه این طرح و مصوبه در فرمانداری رد شد، به ما گفتند که رسانه‌ای‌ها را برای چه می‌خواهید گرد یکدیگر جمع کنید؟ گفتند که این طرح ظرفیت عجیبی دارد و ممکن است به درستی استفاده نشود، علاوه بر این نباید ساختاری جدیدی ذیل آن شکل بگیرد.

منصوریان گفت: بعد از آن اعلام کردیم ما ساختار را بر اساس قانون تغییر می‌دهیم، ساختار آن را هم قرار شد تغییر بدهیم که باز هم اعلام کردند ایجاد ساختار جدید در شهرداری ممنوع است، مجدداً مجبور شدیم مجوز ایجاد ساختار جدید را در شهرداری بگیریم.

وی اظهار کرد: در نظر داشتیم ساختمان میدان شهدا را در نظر بگیریم که اجازه آن را هم ندادند، در نهایت شهردار مشهد کمک کرد و چهارسوق کوهسنگی را برای زیست‌بوم رسانه‌ای در نظر گرفتیم، بعد از آن هم تصمیم گرفتیم که نام آن را به صنایع خلاق تغییر دهیم.

به دنبال تیم فوتبال هستیم، اما برخی نمی‌گذارند!

منصوریان با اشاره به سنگ‌اندازی دیگران در تصمیمات مدیریت شهری و شهرداری مشهد توسط سایر مدیران مشهد و خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری ورزش قهرمانی در مشهد به زمین خورده بود، با کمک بخش خصوصی و کمک سپاه مصوب کردیم یک تیم لیگ برتری برای مشهد راه‌اندازی کنیم، این مصوبه نیز ابهام خورد و برای آن توضیحاتی دادیم و پس از رفت آمدهای فراوان در نهایت مخالفت کردند که مشهد یک تیم لیگ برتری داشته باشد، چرا که مدیران این شهر و استان معتقد بودند که مدیریت شهری نباید وارد این مسئله شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: تمام جریان این شهر ما نیستیم، آن کسی که باید با ما همراه باشد، همراهی نمی‌کند، وگرنه ما می‌دانیم این شهر نیاز به یک تیم فوتبال خوب دارد و باید ورزش قهرمانی‌اش تقویت شود.

منصوریان در واکنش به شبهاتی که برخی افراد رسانه‌ای در فضای مجازی ایجاد می‌کنند بیان کرد: خبرنگاران از یک منبعی، خبری به دستشان می‌رسد و آن را در فضای مجازی مطرح می‌کنند، منطق برخی از افراد رسانه‌ای این است که زمانی که خبری به دستشان می‌رسد آن را در فضای مجازی مطرح کنند تا اگر خلاف آن موضوع وجود دارد، ما بیایم و آن را تکذیب کنیم اما یک شبهه را هزاران نفر می‌بینند، اما جوابیه، چون تلخ و باورش سخت است، تعداد اندکی از افراد آن را می‌بینند، آیا آن مقداری که جوابیه من را نشنیده‌اند، به گمراهی کشانده نشده‌اند؟