به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره آماده سازی پارک‌ها و بوستان‌های شهری برای میزبانی از شهروندان و زائرین در ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به پروتکل‌های ستاد ملی کرونا بوستان‌ها صرفا برای استفاده از فضای سبز بوده و اسکان زائرین در آنها ممنوع است. وی […]

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره آماده سازی پارک‌ها و بوستان‌های شهری برای میزبانی از شهروندان و زائرین در ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به پروتکل‌های ستاد ملی کرونا بوستان‌ها صرفا برای استفاده از فضای سبز بوده و اسکان زائرین در آنها ممنوع است.

وی با تاکید بر ضدعفونی تمام فضاهای بوستان‌های شهری خاطرنشان کرد: مقرر شده با عنایت به احتمال حضور زائرین در بوستان‌های سطح شهر ضد عفونی‌کردن مکان‌های پر تردد بوستان‌ها (سرویس بهداشتی، آبخوری، اسباب‌بازی و…) در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفته و همچنین چک لیست‌های ایمنی و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی بصورت مداوم در سطح بوستان‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به نصب تعدادی بنر اطلاع‌رسانی در مکان‌های پرتردد بوستان با مضمون عدم تجمع افراد و همچنین در آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی نسبت به نصب تابلو اطلاع‌رسانی با مضمون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام شده است.

جوادیان با تاکید بر پاکسازی و پیرایش غرفه‌های ریحان، فروشگاه‌های همشهری و فروشگاه‌های عرضه گل و گیاه افزود: به متولیان این فضاها ابلاغ شده تا جهت رفع کامل نواقص اقدام گردد و رعایت موارد خدماتی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن‌ها تأکید شده است.

وی بیان کرد: همچنین سازمان پارک‌ها نسبت به کاشت گل و گیاه در مقابل فروشگاه‌های همشهری در ایام نوروز اقدام خواهد کرد.