عبدالرحمان ناصریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین بیان کرد: تامین و توزیع شکر مصارف خانگی توسط سازمان صمت انجام میشود اما تامین شکر صنف و صنعت با دستور ستاد تنظیم بازار کشور به صورت مستقیم از کارخانجات تولید شکر باید انجام شود. وی گفت: بخش صنف و صنعت در خوزستان از جمله شیرینی‌پزها، نان فانتزی‌ها […]

عبدالرحمان ناصریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین بیان کرد: تامین و توزیع شکر مصارف خانگی توسط سازمان صمت انجام میشود اما تامین شکر صنف و صنعت با دستور ستاد تنظیم بازار کشور به صورت مستقیم از کارخانجات تولید شکر باید انجام شود.

وی گفت: بخش صنف و صنعت در خوزستان از جمله شیرینی‌پزها، نان فانتزی‌ها ، زنبورداران، قنادی‌ها و …. به ۹ هزار تن شکر در ماه نیاز دارند که باید برای تامین شکر مورد نیاز خود به صورت مستقیم به کارخانجات تولید کننده شکر در استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد:ستاد تنظیم بازار کشور تخصیص شکر به این بخش را از سهمیه شکر با ارز ۴۲ هزار ریالی خارج کرده و به تامین این میزان شکر با ارز نیمایی موکول کرده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هفت شرکت تابعه شامل دعبل خزاعی ، امیرکبیر ، حکیم فارابی ، سلمان فارسی ، دهخدا ، امام خمینی (ره) و میرزا کوچک خان در خوزستان کار تامین شکر در استان و کشور را انجام می دهند.

کشت و صنعت‌های نیشکر کارون و نیشکر هفت تپه دیگر تامین کنندگان عمده شکر در خوزستان و کشور هستند.