صنعت نمایشگاهی؛ پلتفرمی برای توسعه تجارت و فناوری در کشور

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چالش‌های زیرساختی تولید و ضرورت تحول در روش‌های برگزاری نمایشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها را فراتر از محلی برای عرضه کالا دانست و آن‌ها را بستری مناسب برای تبادل فناوری، یادگیری و سیاست‌گذاری معرفی کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، صدف بیک زاده امروز_ شنبه هفدهم خرداد_ در رویداد سمفونی همدلی که همزمان با روز جهانی نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان درحال برگزاری است، اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی تلاش روزافزون انجام می‌دهد و نمایشگاه‌ها ظرفیت‌های پایدار را باید در راستای شعار امسال آشکار کنند و به بهانه روز جهانی نمایشگاهی باید به این ظرفیت‌ها به‌طور مناسب پرداخته شود.

وی افزود: صنعت نمایشگاهی می‌تواند با رشد و توسعه خود تمام صنایع کشور را تقویت کند و بر توسعه روزافزون صنایع کمک کند و بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مهمترین مشکل حوزه تولید بحث استفاده نامناسب از ظرفیت‌های موجود به دلیل فراهم نبودن بعضی زیرساخت‌ها است که بیش از ۲۰۰ مشکل برای واحدهای تولیدی شناسایی شده که مهمترین آنها نبود بازار داخلی و خارجی مناسب برای بنگاه‌های اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با فراهم آوردن بازار مناسب برای واحدهای تولیدی سطح کشور می‌توان رشد اقتصادی ۸ درصد که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده را از طریق رشد تجارت داخلی و صادرات با تعامل بین‌المللی نمایشگاهی رقم زد.

بیک زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها همچون گذشته دیگر محلی برای عرضه کالا یا خدمات نیست بلکه پلتفرمی برای سیاستگذاری است، ادامه داد: در حال حاضر نمایشگاه‌ها محلی برای یادگیری و تبادل فناوری و تکنولوژی هستند و باید از روش‌های سنتی در برگزاری نمایشگاه‌ها فاصله بگیریم.

وی عنوان کرد: ضمن پی بردن به ظرفیت‌های این صنعت باید همفکری کنیم و با تشکیل پنل‌های تخصصی به ادبیات مشترک برسیم و از نقاط قوت نمایشگاه‌ها استفاده کنیم و نقاط ضعف را به حداقل برسانیم و با شورای توسعه صنعت نمایشگاهی می‌توانیم دست به دست هم دهیم و باعث شکوفایی روز افزون صنعت بزرگ و مهم نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور شویم.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=324955

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: