منصور درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به بومی‌سازی تجهیزات مترو قم، اظهار داشت: بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با حمایت توان داخلی در حال انجام است. مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه بابت توسعه و تکمیل خطوط ریلی سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شود، ابراز کرد: این در […]

منصور درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به بومی‌سازی تجهیزات مترو قم، اظهار داشت: بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با حمایت توان داخلی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه بابت توسعه و تکمیل خطوط ریلی سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شود، ابراز کرد: این در حالی است که اگر مطابق با منویات مقام معظم رهبری از مهندسان ایرانی و صنایع داخلی حمایت شود امکان بومی‌سازی و تولید اکثر تجهیزات در داخل کشور وجود دارد.

درویشی افزود: مترو قم جزء پروژه‌هایی است که در بومی‌سازی تجهیزات و استفاده حداکثری از توان داخل پیشگام شده است، به‌نحوی‌که با اتکا بر دانش فنی و اعتماد به شرکت‌های داخلی نخستین سوزن و کراس‌آور ۱۰۰ درصد ایرانی در داخل کشور تولید شد و در آزمایشات پیش رو نیز استانداردهای لازم را کسب کرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان سازمان قطار شهری با همکاری دانشگاه اصفهان در زمینه ارتعاشات خطوط ریلی مطالعاتی را انجام دادند که علاوه بر سبک‌سازی بخش روسازی متروی قم منجر به صرفه‌جویی هزار میلیارد ریالی در پروژه شد و این اقدام ارزنده در جای خود قابل‌تقدیر و ستایش است.