«مهدی حسین نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: براساس مصوبه یاد شده، باید۷۳ درصد ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و ۲۷ درصد در بخش غیرتعاونی باشد. وی ضمن تشریح ضمانت‌نامه‌های صادر شده در سال ۹۸، گفت: امسال برنامه ویژه ای برای کسب و کارهای زنان خانوار پیش بینی شد و صندوق ۵۰۰ میلیون […]

«مهدی حسین نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: براساس مصوبه یاد شده، باید۷۳ درصد ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و ۲۷ درصد در بخش غیرتعاونی باشد.

وی ضمن تشریح ضمانت‌نامه‌های صادر شده در سال ۹۸، گفت: امسال برنامه ویژه ای برای کسب و کارهای زنان خانوار پیش بینی شد و صندوق ۵۰۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه بانکی بدون وثیقه ملکی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای این زنان کارآفرینی در نظر گرفت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: سال ۹۸ عمده فعالیت‌های صندوق وام‌های روستایی بوده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شد.

وی افزود: ۲۸ درصد صدور ضمانت‌های در بخش صنعت بوده و علاوه برآن شرکت‌های توسعه و عمران شهری نیز از مزایای این صندوق بهره‌مند شدند.

حسین نژاد پیرامون برنامه‌های سال آینده گفت: هدفگذاری شده که در سال ۹۹ صدور ضمانت‌نامه ۳۰ درصد افزایش یابد.

کسب و کارها ایده مناسب ندارد

وی ضمن انتقاد از نبود ایده مناسب در کسب و کارها گفت: بسیاری از شرکت‌ها که برای دریافت ضمانت‌نامه به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مراجعه می‌کنند، از استاندارد لازم برخوردار نیستند و ریسک بالایی دارند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: عمده مشکل کسب و کارها این است که ایده مناسب ندارند و در مواردی شاهد بودیم فردی که اختراعی داشته، توانایی مدیریت کسب و کار را ندارد.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل می‌توان از مراکز مشاوره استفاده کرد و این مراکز می‌توانند در مراحل مختلف همراه شرکت باشند و با ارائه مشاوره از مرحله تولید تا فروش ریسک بالای این شرکت‌ها را کاهش دهند.

حسین نژاد با بیان اینکه مراکز مشاوره مهمترین فاکتور محیط کسب و کار محسوب می شوند، گفت: یکی از عوامل شکست کسب و کارها این است که مراکز مشاوره تخصصی قابل اعتماد برای مراجعه وجود ندارد و این خلا در کشور احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: مراکز مشاوره، قوی سازی را  باید از درون خود آغاز کنند و بانک‌های اطلاعاتی قوی هم داشته باشند تا کارآفرینان با مراجعه به آنها بخشی از کار خود را به آنها واگذار کنند.