شهرستان چادگان با توجه به ظرفیت‌های گوناگون ورزشی توانسته است در این زمینه به جایگاه خوبی در سطح کشور برسد، علاوه بر آن چادگان از سرانه ورزشی خوبی برخوردار است و طی سال‌های اخیر موفق به جذب جوانان با استعداد در هنرهای رزمی شده است که در مسابقات کشوری به مقام‌های خوبی دست یافتند.

به گزارش پردیسان آنلاین از اصفهان، شهرستان چادگان یکی از شهرهای دارای استعدادهای گوناگون ورزشی است، بسیاری از نیروهای جوان در این شهرستان به ورزش‌های رزمی علاقه‌مند هستند و طی سال‌های اخیر در مسابقات با سطح‌های گوناگون شهرستانی، استانی و کشوری به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند و انگیزه‌های خوبی برای آینده ورزشی خود دارند که با حمایت بیشتر مسئولان به ثمر می‌نشیند.

ورزش‌های رزمی چادگان، نیازمند حمایت بیشتر مسئولان

یکی از هنرهای رزمی شهر چادگان که در صورت توجه بیشتر مسئولان می‌تواند در مراحل گوناگون کشوری و جهانی بدرخشد، هنر رزمی کیک‌بوکسینگ است که سال‌های گذشته و در سه ماه نخست سال جاری به مقام‌های قهرمانی دست یافته است.

ورزشکاران کیک‌بوکسینگ در چادگان علاوه بر درخشش در مسابقات سال‌های گذشته، امسال نیز در مسابقات کشوری این رشته مقام‌های اول تا سوم را در رده‌سنی نونهالان و بزرگسالان به دست آوردند.

آشنایی با مدال‌آوران کیک‌بوکسینگ چادگان

محمد شملی، نایب‌قهرمان کشوری مسابقات کیک‌بوکسینگ به خبرنگار پردیسان آنلاین در اصفهان می‌گوید: حدود هفت سال در این رشته رزمی فعال هستم و طی این چند سال در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری، شرکت کردم و در بخش MMAهم مدال دارم و در مسابقات اخیر که در سطح کشوری و در تهران برگزار شد، نایب‌قهرمانی مسابقات را کسب کردم.

وی می‌افزاید: از ۶۰ نفر هنرآموز این رشته در شهرستان چادگان، شش نفر در این مسابقات شرکت کردیم که از این تعداد، سه نفر صاحب مدال شدیم که باید توجه به استعداد این جوانان از ورزشکار حمایت شود.

نایب‌قهرمان مسابقات کشوری با اشاره به سوابق خود در این رشته می‌گوید: در مسابقات کشوری صاحب سه مدال، شامل دو طلا یک نقره هستم و در مسابقات استانی دو مدال طلا و در سطح شهرستانی یک مدال طلا هستم.

کمبود زیرساخت‌های ورزشی در چادگان

شملی با اشاره به مشکلات و کمبودهای امکانات ورزشی در سطح شهرستان، تاکید می‌کند: در حال حاضر نیاز داریم که باشگاه ورزشی برای این رشته تجهیز شود و ورزشکاران کیک‌بوکسینگ در چادگان با امکانات بیشتری تمرینات را ادامه دهند.

وی اضافه می‌کند: با توجه به شرایط و بهبود آن قصد دارم مسابقات کشوری را ادامه دهم و حتی برای مبارزات برون‌مرزی هم آمادگی دارم و تلاش می‌کنم در مسابقات جهانی شرکت کنم.

نایب‌قهرمان مسابقات کشوری خاطرنشان می‌کند: مسابقه بعدی مرداد سال جاری در استان تهران و در سطح کشوری برگزار می‌شود که قبل از آن هم در مسابقات استانی شرکت خواهم کرد.

شملی می‌گوید: سال‌های گذشته هم حتی قهرمانان زیادی در این رشته داشتیم که از بهترین‌های این رشته در چادگان آقای علیرضا استکی هستند که سابقه مربیگری تیم ملی را هم در کارنامه دارد.

وی با اشاره به آینده این رشته در شهرستان چادگان می‌افزاید: با توجه به عملکرد خوب مربی این رشته در سطح شهرستان، ورزش رزمی بوکس در چادگان از آینده خوبی حتی در سطح جهانی برخوردار است و مسئولان شهرستانی باید حمایت بیشتری از این قهرمانان انجام دهند.

شهرستان چادگان؛ پیشتاز در ورزش‌های رزمی

لزوم حمایت از ورزشکاران و مدال‌آوران شهر چادگان

رضا آقایی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چادگان به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: در شهرستان چادگان ۳۲ هیأت ورزشی داریم که شامل دو مجموعه همگانی و قهرمانی می‌شود که ۵۰ درصد این موارد فعال و دارای شناسه هستند.

وی در خصوص ورزش‌های قهرمانی می‌افزاید: یکی از ورزش‌های قهرمانی چادگان، ورزش کیک‌بوکسینگ است که در مسابقات مختلف کشوری که طی سال‌های اخیر در استان‌های گوناگون شامل لرستان و شهرکرد برگزار شد، شرکت کردند و در آخرین مبارزه که اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار شد ورزشکاران چادگان به مقام دست یافتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چادگان تصریح می‌کند: تعداد ورزشکاران رزمی مردان در چادگان حدود ۹۰۰ نفر است که نصف این تعداد در ورزش‌های رزمی تکواندو، کیک‌بوکسینگ و کاراته را کار می‌کنند.

شناخت و حل مشکلات ورزشی چادگان

آقایی درباره حمایت از ورزشکاران تاکید می‌کند: طی سال‌های گذشته مشکلات متعددی در حمایت از ورزشکاران داشتیم که در سال‌های اخیر که پروژه‌ها تکمیل شد سعی کردیم امکانات را هم گسترش دهیم.

وی اضافه می‌کند: در یک سال گذشته طبق آمایش سرزمینی ورزش‌هایی که برای بانوان و آقایان بازدهی بهتری داشت را شناسایی کردیم که از این موارد ورزش‌های رزمی دفاع شخصی، تکواندو و کاراته برای بانوان و تکواندو، کشتی و کیک‌بوکسینگ برای آقایان هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان چادگان می‌گوید: امسال از برگشت درآمدها توانستیم کمک‌های خوبی به هیئت‌های ورزشی ارائه دهیم که هیئت ورزشی کیک‌بوکسینگ هم فعال است ولی از جمله مشکلات آن شناسه است.

آقایی در ادامه اضافه می‌کند: طبق شناسایی‌ها که انجام شد، تصمیم گرفتیم اعتبارات را بر اساس مقدار فعالیت هیأت‌های ورزشی اختصاص دهیم تا خود هیئت‌ها از ورزشکاران مدال‌آور تجلیل کنند و اداره ورزش و جوانان شهرستان هم قصد دارد هدایایی تهیه کند.

وی با اشاره به مشکلات ورزشی شهرستان چادگان می‌افزاید: از مهم‌ترین مشکلات ورزشی در سطح شهرستان کمبود مکان است که رزمی کاران و به خصوص کیک‌بوکسینگ تا امروز با آن مواجه هستند.

شهرستان چادگان؛ پیشتاز در ورزش‌های رزمی

سرانه ورزشی بالا در شهرهای رزوه و چادگان

رئیس اداره ورزش و جوانان چادگان تاکید می‌کند: سرانه ورزش در چادگان و رزوه به ترتیب به ازای هر نفر یک متر و ۱۲ سانتی متر و یک متر و ۹۹ سانتی‌متر است که با توجه به این ارقام این دو شهر سرانه بالایی دارند و به همین دلیل اعتبارات کمتری به ما تعلق می‌گیرد.

آقایی با اشاره به راهکار مشکلات ورزشی چادگان تصریح می‌کند: اکنون با توجه به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و عدم تعریف و ساخت پروژه‌های جدید، بهترین راه‌حل مشکلاتمان استفاده از ظرفیت خیرین برای تأمین زیرساخت‌ها در شهرستان است و برای کمبود نیرو و مربی طی این چند سال پنج دوره تئوری مربیگری برگزار کردیم.

استفاده از ظرفیت‌های ورزشی در پروژه‌های شهری

ورزش و توسعه جوامع با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، به‌طوری که در کشوهای پیشرفته امکانات ورزشی، به خوبی توزیع شده است و در دسترس همگان قرار دارد.

با توجه به اهمیت ورزش در جامعه و نقش بازدارنده آن در برابر آسیب‌های اجتماعی، باید از این ظرفیت ناب برای نوجوانان و جوانان به‌خوبی بهره برد.

در شهرستان چادگان که از ظرفیت‌های ورزشی بسیار خوبی برخوردار است، امکاناتی از جمله زمین چمن فوتبال، سالن فوتسال، پارک سلامت شهرداری و ورزشگاه‌هایی تعبیه شده است که با توجه به ظرفیت‌های شهری و استقبال ورزشکاران، نیازمند افزایش آن در سطح شهرستان و حتی روستاها هستیم.