شهرداری قم گام بلندی در خدمات‌رسانی آنلاین و نوین به گردشگران و زائران برداشته است

به گزارش پردیسان آنلاین، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان در سالن جلسات استانداری قم، اظهار داشت: با توجه به مدیریت نسبی کرونا، پیش‌بینی می‌شود امسال زائران و گردشگری  زیادی وارد شهر قم شوند.

وی با بیان اینکه رویکرد استان در خدمات سفر پررنگ‌تر کردن بعد مردمی است و به همین منظور نیز کمیته مردمی این ستاد با نگاه فعالیت‌های میدانی به‌صورت رسمی وارد میدان شده است، ابراز کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها، هدایت و دعوت از موکب‌های کشور برای برپایی در بلوار حرم تا حرم، جلب حمایت خیرین، حمایت از زائران آسیب‌دیده و خدمات‌رسانی‌های عمومی از وظایف این ستاد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: برخی از نیازمندهای استان قم در استقبال از زائران نیمه شعبان و گردشگران نوروزی با تعامل و هماهنگی با ستادهای مرکزی در تهران و یا برخی شهرهای مجاور قابل مدیریت و تأمین شدن هستند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش خدمات برخط و تحت وب به زائران و گردشگران نوروزی، گفت: فناوری اطلاعات شهرداری قم در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام داده و با راه‌اندازی نرم‌افزار اختصاصی و سامانه ۱۳۷ می‌تواند در خدمات‌رسانی مطلوب به زائران و گردشگران بسیار اثرگذار باشد.

مقیمی با اشاره به اینکه ۲۷ اسفندماه سال جاری مصادف با جشن نیمه شعبان است و ماه رمضان نیز از ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از ۲۵ اسفندماه خیل سفرهای نوروزی به قم آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و ممنوعیت سفر، زیرساخت‌های اسکان استان آسیب‌دیده و لازم است تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی‌ترمیم شوند.***/ش

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=192494

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: