به گزارش پردیسان آنلاین، مهدی جعفریجوزانی امروز _دوشنبه سیزدهم مهر_ در نشست رسانهای فیلم پویانمایی «افسانه سپهر» در نخستین روز از سیوهفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با اشاره به فاجعه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار کرد: در جریان این جنگ، ۳۵ دانشآموز ایرانی به شهادت رسیدند که هر یک از آنها میتوانستند امروز مخاطبان این جشنواره باشند و نباید فراموش کنیم که این کودکان قربانی خشونت و تجاوز دشمنان بودند.
وی درباره روند تولید این انیمیشن افزود: پویانمایی «افسانه سپهر» در کارخانه صنایع سرگرمی دیجیتال مهوا تولید شده است و برای سومین سال پیاپی با فیلمی جدید از همین گروه در جشنواره فیلم فجر حضور خواهیم داشت محصول قبلی ما «شمشیر و اندوه» در حال حاضر در آمریکای شمالی اکران شده و تا اسفند به دلیل قرارداد پخش در آن منطقه به نمایش ادامه میدهد.
تهیه کننده فیلم پویانمایی افسانه سپهر ادامه داد: ایده اولیه افسانه سپهر در شهر کاشان و استان اصفهان شکل گرفت و در ابتدا وارد عرصه تولید بازیهای دیجیتال شدیم و سپس تصمیم گرفتیم در حوزه انیمیشن سینمایی فعالیت کنیم و در این مسیر اتفاقات مثبتی رقم خورد؛ این اثر همزمان در ششمین جشنواره فیلم کودک پکن پذیرفته شد و موفق به دریافت جایزه جشنواره رِمی از آمریکا نیز شده است.
تمرکز کارگردان هنری بر جنبههای بصری، طراحی نور، فضا و جلوههای بیشتر است
بهداد باقری، کارگردان هنری افسانه سپهر نیز در این نشست اظهار کرد: برای نخستین بار است که در جشنواره کودک حضور دارم و باید بگویم انرژی کودکان من را به وجد آورده است.
وی درباره تفاوت میان کارگردان و کارگردان هنری افزود: کارگردان بیشتر بر قصه و روایت تمرکز دارد، در حالی که کارگردان هنری بر جنبههای بصری، طراحی نور، فضا و جلوههای ویژه نظارت میکند.
کارگردان هنری افسانه سپهر تصریح کرد: «افسانه سپهر» در جشنواره معتبر کیدز فرست آمریکا نیز حضور داشت و با وجود سختیها و چالشهای فراوان، تمام تلاش خود را کردیم اثری قابل رقابت در سطح بینالمللی تولید کنیم و بازخوردهای خوبی دریافت شد.
«افسانه سپهر» ترکیبی از هنر و علم است
جواد پیکاری، کارگردان فنی انیمیشن نیز درباره فرایند فنی ساخت این اثر اظهار کرد: این انیمیشن ترکیبی از هنر و علم است و در هر پروژه چندین کارگردان در بخشهای مختلف همکاری میکنند و نتیجه کار در نهایت در قالب یک فایل ویدئویی واحد پردازش میشود.
تلاش شد موسیقی فیلم در عین تنوع احساسی، یکپارچگی خود را حفظ کند
شاهین پژهان، آهنگساز اثر نیز درباره موسیقی فیلم اظهار کرد: تلاش کردیم موسیقی در عین تنوع احساسی، یکپارچگی خود را حفظ کند و حدود هشت ماه برای آهنگسازی زمان صرف شد و از سازهای ابداعی برای فضاسازی بهتر استفاده کردیم، ابتدا ترانهها ساخته شدند و سپس فرایند انیمیت بر اساس آنها پیش رفت.