رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: باید ظرفیت‌های استان در زمینه جهش تولید شناسایی شوند و از این ظرفیت‌ها برای جهش تولید قم استفاده کرد.

محمود نوربخش در جلسه تدوین برنامه‌های عملیاتی جهش تولید در استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری با اشاره به تدوین برنامه جهش تولید در استان قم اظهار کرد: این برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی در استان تدوین خواهد شد، زمان تعیین شده برای تدوین نسخه اولین برنامه ۲۱ فروردین است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بحث رونق تولید را در استان قم داشتیم و به دنبال جهش تولید در استان در سال جاری هستیم، باید ظرفیت‌های قم در زمینه جهش تولید شناسایی شوند و از این ظرفیت‌ها برای جهش تولید استان استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم و باید این شرکت‌ها در تولیدات خود به سراغ جایگزینی واردات و صادرات بروند.

نوربخش با اشاره به جهت گیری تولید در استان قم اظهار کرد: باید کالاهایی در استان تولید شوند که هم اکنون تقاضا برای آن در قم وجود دارد، نه این که این تولیدات به دلیل عدم تقاضا به انبارها بروند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری به صورت پرشتاب، لازمه تحقق جهش تولید در استان قم است و باید در این راستا در استان تلاش کرد، با وجود این که گردشگری اولویت استان قم بود، اما به دلیل شرایط کنونی بحث صنعت و کشاورزی در کوتاه مدت به عنوان اولویت استان برای جهش تولید قرار می‌گیرد، البته از بحث توسعه گردشگری هم غفلت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خاطرنشان کرد: باید برای تحقق جهش تولید، اولویت را در استان به طرح‌هایی بدهیم که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند، این طرح‌ها باید مبتنی بر امکانات داخل کشور باشد و بتواند که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند و اثر تحریم‌ها را خنثی سازد.