محمد شریعتمداری شامگاه دوشنبه درکارگروه اشتغال و رونق تولید در پتروشیمی جم افزود: تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی با نظارت کامل پرداخت می‌شود. وی در مورد مشکل استان بوشهر در مورد عدم تامین اعتبار پرداخت تسهیلات متمم برای تکمیل طرح های اشتغال روستایی گفت: برای این امر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص می‌دهیم […]

محمد شریعتمداری شامگاه دوشنبه درکارگروه اشتغال و رونق تولید در پتروشیمی جم افزود: تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی با نظارت کامل پرداخت می‌شود.

وی در مورد مشکل استان بوشهر در مورد عدم تامین اعتبار پرداخت تسهیلات متمم برای تکمیل طرح های اشتغال روستایی گفت: برای این امر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص می‌دهیم تا زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشتغالزایی فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز عسلویه یادآورشد: منابع مسئولیت‌های اجتماعی باید به صورت شفاف به مردم اعلام شود.

وی اضافه کرد: وظیفه قانونی شرکت‌های مستقر در عسلویه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به محیط پیرامونی است.

شریعتمداری افزود: خرید محصولات تولیدی از خود استان یک خط مشی برای ماست و درخواست مردم منطقه در مورد سهم عوارض آلایندگی عسلویه را در دولت پیگیری خواهیم کرد.

استاندار بوشهرگفت: اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی در استان فرصت بسیار خوبی برای توسعه بخش‌های مختلف از جمله احداث گلخانه، بوم‌گردی وگردشگری است.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عملکرد گلخانه‌های استان بوشهر۳۲۷ درصد عملکرد مثبت دارند.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری پاک و درآمدزاست و یکی از ظرفیت‌های استان است که با تسهیلات اشتغال روستایی رونق گرفت.

گراوند گفت: باتوجه به رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به گردشگری امروز تعداد واحدهای بوم‌گردی در استان از یک به ۴۱ واحد رسیده است.

وی اضافه کرد: ایجاد ۱۸ هزار تن ظرفیت سردخانه‌  از محل اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی از دیگر طرح‌های اجرا شده در استان بوشهر است.

وی با اشاره به ضروت سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان گفت: انتظار می‌رود اعتبارات مصوب شده در بخش تسهیلات اشتغال روستایی در پیچ و خم اداری معطل نمانند.

استاندار بوشهرگفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان بوشهر جزو سه استان برتر کشور در تثبیت اشتغال بوده است.

گراوند با قدردانی از عملکرد صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افزود: اشتغال ایجاد شده از محل اعتبارات اشتغال روستایی در تاریخ کشور بی نظیر است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با حمایت وزیر تعاون سهم اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال جاری همچون سال گذشته به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی خواستار گردش مالی صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه، دراستان بوشهر شد و افزود: اگر صنایع نفت و گاز  مستقر در استان نیازمندیهای خود را از محصولات تولیدی استان تهیه کنند زمینه تقویت واحدهای تولیدی استان فراهم میشود. عدالت حکم می کند شرکت های مستقر در عسلویه، نیازمندی های خود را از واحدهای تولیدی استان تامین کنند.

گراوند اضافه کرد: انتظار می‌رود شرکت‌ها  و صندوق های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت‌های خود را از استان دریغ نکنند.