معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کدهای ساختمانی عوارض دریافت شده که نسبت به کل درآمد، کمتر از یک‌پنجم بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از کدهای ساختمانی عوارض دریافت شده که نسبت به کل درآمد، کمتر از یک‌پنجم بوده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، مهرداد توکلی مقدم با اشاره به تحقق ۱۰۷ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با بودجه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیاردی آغاز و در طی اصلاحیه از طرف شورای اسلامی شهر قم، در نهایت بودجه به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که تا امروز ۱۰۷ درصد از درآمد محقق شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم تصریح کرد: بر اساس قانون درآمد پایدار، روش ارائه تفریغ بودجه از اردیبهشت‌ماه تا پایان شهریور مهلت داده‌شده و تسریع در ارسال بر دفاتر شهرداری و بسته شدن حسابرسی‌ها مؤثر است.

وی از تحقق ۸۶ درصدی عملکرد هزینه‌ای خبر داد و ابراز کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد عملکرد هزینه‌ای داشتیم که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از این بودجه نقدی و حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز غیر نقدی حاصل‌شده است.

توکلی مقدم با اشاره به تفکیک بودجه هزینه‌ای مطرح کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مرکز و سرمایه‌گذاری مربوط به سرفصل‌های کد درآمدی  و حدود ۴ هزار میلیارد تومان از سایر کدهای مناطق و واحدهای دیگر محقق می‌شود.

وی ادامه داد: از ۴ هزار میلیارد تومان نیز نزدیک به ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به کدهای ساختمانی است و مستقیماً از دست مردم گرفته می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، امور قراردادها در معاونت مالی و اقتصادی شهرداری را مورد توجه قرارداد و گفت: حدود ۲ هزار فقره قرارداد را فرآیند تدوین کرده و به اجرا گذشته که از این رقم حدود ۸۵۰ قرارداد مالی بوده و ارزش ریالی این تعداد به قراردادهای سال گذشته اضافه‌شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار فقره سند مالی در حوزه مالی و اقتصادی صادرشده است، گفت: بحث اوراق مشارکت۲۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان قطار شهری تا آخرین روزهای سال گذشته پیگیری شده و زیرساخت‌های قطار شهری آماده است و در سال ۱۴۰۳نزدیک به ۳۵۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌های عمرانی شهرداری مربوط به قطار شهری است.

توکلی مقدم از صرف ۴۵ میلیارد تومان بابت خرید میلگرد در سه‌ماهه پایانی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سنوات گذشته فقط خرید قیر از سمت بورس خریداری می‌شد که خرید میلگرد هم به این مقوله اضافه شد و در سه ماه پایانی سال گذشته ۴۵میلیارد تومان صرف خرید میلگرد شد و امیدواریم از سال ۱۴۰۳ خرید بدون هیچ واسطه‌ای از بورس ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اراضی ۱۰۰۰ هکتاری پردیسان یکی از موارد اثربخش بر درآمدهای هزینه‌ای و درآمدی شهرداری است، خاطرنشان کرد: در روز ۲۸ اسفندماه سال گذشته عوارضی از سمت اداره کل راه و شهرسازی برای این موضوع اعلام شد که مبلغ ۲۳ میلیارد در همان روز از طریق منطقه هشت پرداخت شد.

انتهای پیام/۱۰۳