معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: سند بنیادین آموزش و پرورش به صورت کاربردی از مهر ۱۴۰۲ در مدارس اجرایی می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: سند بنیادین آموزش و پرورش به صورت کاربردی از مهر ۱۴۰۲ در مدارس اجرایی می شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی این وزارتخانه در جلسه شورای معاونین و همایش موسسین مدارس غیردولتی استان قم از تلاش های مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم تشکر کرد.
احمد محمودزاده افزود: آموزش و پرورش قم جزء استان هایی است که فضای مطلوب را بین مدیران و مسئولان و همگرایی درون و برون آموزش و پرورش را دارد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، گفت: اجرایی سازی تحول سند بنیادین در قالب قرارگاه در وزارت خانه آموزش و پرورش ایجاد شده است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش تاکید دارند لذا باید هر چه سریع تر مصداق ها، شاخص ها و پارامترهای آن مشخص شود
این مقام مسئول حوزه آموزش کشور تاکید کرد: باید تسهیلگری کنیم کار با صورت مطلوب تر و با سرعت بیشتر انجام شود.
وی گفت: اجرایی سازی سند سنجش ها باید تغییر کند و مدارس برای پذیرفته شدن دانش آموزان در آزمون های تیزهوشان و کنکور و… باید تست زنی را به دانش آموزان آموزش دهند و فعالیت ها را بیشتر کنند.
وی تاکید کرد: ما در وزارتخانه و مسئولان مدارس باید مشکلات پای سند تحول را برطرف کنیم.
محمودزاده ادامه داد: قرارگاه اجرایی سازی “سند تحول بنیادین” در وزارتخانه به صورت جدی وارد عمل شده تا مدارس تراز از لحاظ تولید، محتوا و تربیت در حد انقلاب اسلامی تربیت و معرفی شوند.
وی گفت: عمومی سازی سند تحول بنیادین در همه ارکان به صورت عملیاتی مدنظر ما است که نسخه حیات بخش است.
وی گفت: با برطرف کردن شبهات و تبیین دانش آموزان باید آنان را با بصیرت، شجاع، مومن و تاثیرگذار تربیت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی موفق هستند که اولیاء دانش آموزان، خیرین، محله و مسجد ارتباطات خوبی با دانش آموزان و مدارس دارند لذا الگوهای کاربردی بر اساس مفاد سند تحول باید ترسیم شود.
وی ابرازداشت: در مهرماه ۱۴۰۲ سندی کاربردی در راستای اجرای سند تحول در اختیار مدارس قرار می گیرد.
وی در ادامه اظهارداشت: زمینه سازی برای مشارکت در مدارس فراهم شده و دانش اموزان از ظرفیت گروه های جهادی، خیرین و افراد صاحب سبک در امر تعلیم و تربیت بهرمند شدند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارس هیات امنایی چند وجهی تربیتی باید ایجاد شوند که باید به الگویی برسیم که مهر ۱۴۰۲ بخشی از مدارس به این شکل اداره شوند که خیلی به شهریه دولتی وابسته نباشند.
وی گفت: یک سند راهبردی در مورد مدارس غیردولتی ارائه دادیم که نیازمند این است که اعضای شورای معاونین آموزشی پژوهشی و تربیت بدنی همراهی کنند.
وی تاکید کرد: دو نگاه مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد که این نگاه باید اصلاح شود.
محمودزاده تصریح کرد: دوقطبی های کاذب نباید در مدارس دولتی و غیردولتی ایجاد شود و همه باید اهتمام داشته باشند تا دانش آموزان در حوزه آموزشی و پرورشی ارتقا پیدا کنند.
وی بیان کرد: برخی از مدارس غیردولتی تک بعدی عمل می کنند و بیشتر به حوزه آموزش ورود پیدا می کنند و موضوعات پرورشی و تربیتی مغفول مانده است.
وی افزود: مدارس به ویزه مدارس غیردولتی باید نقش آفرینی و به شبهات ورود کنند و نقش ویژهای را داشته باشند.
محمودزاده اظهارکرد: توانمندسازی، گزینش به موقع معلمان، صلاحیت معلمان با همکاری دانشگاه فرهنگیان و موسساتی دیگر پالایش و تایید خواهد شد.
وی گفت: کیفیت تدریس، محتوای مناسب و ورود به مسایل محتوایی و فرهنگی برای ما ملاک شهریه مدارس خواهد بود و حضور دانش آموزان در مسابقات علمی فرهنگی برای ما مهماست.
این مسئول مدارس غیردولتی کشور گفت: مدارس بدون مجوز غیردولتی پلمپ خواهد شد و حتی موسساتی که مغایر فرهنگ ما است باید متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ایران شود.
وی گفت: ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار موسسه در کشور وجود دارد که درسال جاری اعتبار مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
وی گفت: نگاه دولت این است که مدارس دولتی را ارتقا دهد و مدارس غیردولتی باید برای جذب دانش آموزان روش های به روزی داشته باشند تا خانواده هر کدام را بخواهد انتخاب کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان به سوالات مدیران مدارس غیردولتی قم پاسخ دادند.
Saturday, 23 November , 2024