حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب شامگاه سه شنبه در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین، در قم افزود: از آنجایی که حاج قاسم ایمان به راه، داشت از یک منطق و اراده مستحکمی برخودار بود که سبب می شد مرعوب دیگران نشود هرچند به عقاید دیگران همیشه احترام می گذاشت و عقاید خود […]

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب شامگاه سه شنبه در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین، در قم افزود: از آنجایی که حاج قاسم ایمان به راه، داشت از یک منطق و اراده مستحکمی برخودار بود که سبب می شد مرعوب دیگران نشود هرچند به عقاید دیگران همیشه احترام می گذاشت و عقاید خود را به دیگران تحمیل نمی کرد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به راهی که اننخاب کرده بود ایمان کامل داشت و در مسیری که قدم بر داشته بود شب از روز نمی شناخت و خستگی ناپذیر بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: یکی از ویژگی های مهم سردار حاج قاسم سلیمانی عدم تعلق و وابستگی به جایگاه های دنیایی بود. حاج قاسم سلیمانی از این قبیل تشریفات و پرستیژ ظاهری عبور کرده بود و انسان آزاده ای بود و خود را گرفتار این مسائل نکرده بود.

به گفته وی، جهان بینی شهید سلیمانی وسیع بود و به همین دلیل می توانست دست به اقدامات بزرگی در پهنه عالم بزند چه این که افرادی که دارای جهان بینی خرد باشند هرگز نمی توانند تا این حد در عرصه بین الملل موثر باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: راه و منش همیشگی این دو شهید بزرگ جهان اسلام حمایت از مظلومان در سراسر کشورهای اسلامی بود.

وی بیان کرد: این شهید با فعالیت های خود در عراق و سوریه، ظالمان بین المللی را به اضمحلال و نابودی کشید. 

نواب اظهار داشت: تشییع پیکیر این شهید بزرگ جهان اسلام گواهی بر اوج اخلاص و عظمت این دست آموخته مکتب امام خمینی(ره) است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تَنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنان را به شهادت رساندند.

کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین با سخنرانی شخصیت های مختلف از کشورهای جهان اسلام به صورت وبیناری عصر امروز در قم آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.