حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین با بیان اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی در پروژه مهر ۹۹ برنامه ریزی مناسبی انجام شده است،افزود: در همین راستا فرایند نقل و انتقال فرهنگیان واجد شرایط استان از اول اردیبهشت آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد. وی اظهار داشت: […]

حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین با بیان اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی در پروژه مهر ۹۹ برنامه ریزی مناسبی انجام شده است،افزود: در همین راستا فرایند نقل و انتقال فرهنگیان واجد شرایط استان از اول اردیبهشت آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ هزار فرهنگی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که با توجه به نیاز مناطق آموزشی و جمعیت دانش آموزی کار ساماندهی نیروها در قالب پروژه مهر هر سال در دستور کار قرار می‌گیرد و امسال نقل و انتقال معلمان از منطقه‌ای به منطقه دیگر با توجه به نیاز مقصد خواهد بود.

اصغری با برشمردن مهمترین شرایط هر فرهنگی متقاضی نقل و انتقال درون استانی و برون استانی، ادامه داد: دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه اشتغال تمام وقت در آموزش و پرورش تا پایان شهریور ۹۹، نداشتن تعهد خاص در محل کنونی اشتغال و نیاز نداشتن منطقه مبدا و نیازمندی منطقه مقصد از جمله شرایط مهمی است که متقاضیان انتقالی باید دارا باشند.

وی اضافه کرد: همچنین مدت زمان خدمت به صورت حق التدریس، زمان خدمت سربازی، سابقه کار در ادارت خارج از آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و ایام تحصیل در مراکز تربیت معلم و تربیت دبیر و دانشگاه برای انتقال جز سابقه خدمت ۲ ساله محسوب نمی‌شود.

این مسوول تاکید کرد: فرایند نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت سیستمی مطابق جدول زمان‌بندی پیوست و نقل و انتقال درون استانی و در بازه زمانی اول اردیبهشت تا ۱۵ خرداد بر اساس مصوبات کارگروه توسعه مدیریت استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود معلم در برخی مناطق تصریح کرد: بخشی از این کمبود نیرو  از طریق معلمان تمام وقت یا معلمانی که راغب به تدریس بیشتر به میزان ۶ ساعت در هفته هستند، جبران می‌شود و بخشی دیگر از این کمبودها از طریق شاغلان رسمی و یا دانشجویانی که تعهد دبیری و یا افرادی که در آزمون ماده ۲۸ قبول شدند جبران خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۴ منطقه آموزشی است که ۱۶ هزار فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.