​به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم، محمدرضا قدسی در گفت و گویی با بیان اینکه احداث این پل ها در راستای کاهش و رفع نقاط حادثه ساز در سطح راه های استان است ادامه داد: فراخوان سرمایه گذار جهت احداث این پل های عابر پیاده اول […]

​به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم، محمدرضا قدسی در گفت و گویی با بیان اینکه احداث این پل ها در راستای کاهش و رفع نقاط حادثه ساز در سطح راه های استان است ادامه داد: فراخوان سرمایه گذار جهت احداث این پل های عابر پیاده اول بهمن ماه سالجاری اعلام گردید.

وی افزود : محل احداث این پل‌ها واقع درمحورهای جاده ای قم – سلفچگان ، قم – نیزار ، جاده قدیم قم – کاشان ، قم – جعفریه و کمربندی قم – ارا ک است.

قدسی با بیان اینکه این پل ها از نوع سازه فلزی هستند، ادامه داد: به منظور قابلیت استفاده حداکثری از این پل ها، اجرای طرح ها به صورت مکانیزه و با داشتن پله های برقی تعریف شده است.

وی گفت: این پل ها دارای ارتفاع ۶ متر از سطح معبر است ضمن اینکه پلهای احداثی باید مسقف و تامین انرژی جهت اجرای سیستم روشنایی درآنها از نوع انرژی پاک ومانا باشد.

معاون توسعه مدیریت اداره کل راهداری قم اعلام کرد: به طور میانگین هزینه  احداث هر دستگاه پل عابر پیاده  با عرشه ای به طول ۴۵ متر بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

قدسی ادامه داد: بر اساس قراردادهای تنظیم شده، ساخت ، نگهداری و بهره برداری از این پل ها به سرمایه گذار واگذار می شود.

وی افزود : مدت قرارداد پس از احداث ۱۰ سال است که طی این مدت سرمایه گذار نسبت به استفاده از قابلیت تبلیغاتی این پلها جهت نصب آگهی بهره مند می گردد .

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان، آزادراه قم – گرمسار و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک اشاره کرد.

۳۰۸ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر راه اصلی عریض، ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی معمولی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۵۴ کیلومتر راه فرعی درجه ۲ آسفالته در استان قم وجود دارد./