به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، علی امام مدیرعامل متروی تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و افتتاح ایستگاههای یادگار امام و شهید ستاری در خصوص مشخصات فنی واگن قطار ملی توضیح داد: قطار ملی از دستاوردهای یک پروژه عظیم است که رونمایی از آن در روزهای آینده با دستور ریاست […]
به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، علی امام مدیرعامل متروی تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و افتتاح ایستگاههای یادگار امام و شهید ستاری در خصوص مشخصات فنی واگن قطار ملی توضیح داد: قطار ملی از دستاوردهای یک پروژه عظیم است که رونمایی از آن در روزهای آینده با دستور ریاست جمهوری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تکلیف قانونی برای دولت تعیین شده که وزارت صنایع با کمک معاونت علمی فناوری تجهیزات ریلی و دانش فنی را به حداقل ۸۵ درصد تا پایان برنامه ششم برساند گفت: معاونت علمی این اتفاق را رقم زد.
امام با اشاره به اینکه قطار مترویی با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد رسیده و همه موانع موجود حتی کرونا باعث نشده که قرارداد ۱۸ ماهه آن به تعویق بیفتد گفت: اهداف این پروژه به ۸۵ درصد رساندن دانش فنی بوده و یکپارچه سازی ساخت زیرمجموعهها و کاهش قیمت تمام شده و ایجاد اشتغال و رفع وابستگی در دستور کار وجود داشت.
مدیرعامل متروی تهران اظهار داشت: در قرارداد اولیه هزینه ساخت این پروژه ۲۰ میلیون یورو پیش بینی شده بود و با اخذ تائییده نهایی تا حداکثر شهریور ۱۴۰۰ امکان تولید انبوه دارد.
امام با اشاره به اینکه ۸۸ درصد زیرساختهای قطار داخلی سازی شده و تنها منجر به ۳۰ درصد ارزبری شده است و عملاً ۱۲ میلیون یورو هزینه تمام شده آن است، گفت: ساخت این قطار قدم بزرگی است که ۸ میلیون یورو صرفهجویی داشته است.
وی افزود: با داخلی سازی ۲ هزار ۴۰۰ واگن مورد نیاز شهر تهران و با انبوه سازی به عدد ۹۱۷ هزار یورو میرسیم که باعث حدود ۵ هزار نفر اشتغال در ۵ کارخانه واگن ساز کشور خواهد داشت.
Friday, 22 November , 2024