فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جریان بازدید معاون ساخت و توسعه راهآهن کشور از این طرح افزود: تلاش میشود در فصل کاری امسال و قبل از شروع فصل سرما، این پروژه به نقطه مطلوبی از برنامهریزی اجرایی خود برسد.
وی بیانکرد: پروژه راهآهن اردبیل – میانه از لحاظ تامین اعتبار و نقدینگی مشکلی ندارد و این پروژه به موقع تامین مالی میشود و عملیات اجرایی آن به سرعت ادامه دارد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن کشور نیز گفت: تمدید قرارداد پیمانکاران منوط به پیشرفت مطلوب عملیات اجرایی است.
خطیبی بیانکرد: برنامه شرکت ساخت و توسعه ریلی کشور، افتتاح و بهرهبرداری از پروژه راهآهن اردبیل در سال آتی است.
عملیات اجرایی راهآهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر زمستان رییسجمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.
در طرح راهآهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا میشود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهنآلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.