حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی به خبرنگار معارف پردیسان نوین گفت: نخستین دستور طبق آیه ۷۸ سوره اسراء عبارت از اهتمام به نمازهای واجب است. خدا نمازهای پنجگانه را مورد تاکید قرار می دهد و دستور دوم بر اساس آیه ۷۹ اهتمام به شب زنده داری و نافله شب است. وی افزود: خدا به […]

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی به خبرنگار معارف پردیسان نوین گفت: نخستین دستور طبق آیه ۷۸ سوره اسراء عبارت از اهتمام به نمازهای واجب است. خدا نمازهای پنجگانه را مورد تاکید قرار می دهد و دستور دوم بر اساس آیه ۷۹ اهتمام به شب زنده داری و نافله شب است.

وی افزود: خدا به پیامبر دستور می دهد که شب ها به عبادت بایستد و در سوره مزمل خطاب به رسولش می فرماید کسی که شب ها به پا می خیزد، در طول روز مستحکم تر است. تو در روز فعالیت های فراوانی داری که باید توفیق برای انجام این فعالیت ها را در دل شب بدست بیاوری.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان اضافه کرد: سومین دستور نیز درخواست صدق و راستی از خدا در همه لحظات است که در این زمینه طبق آیه ۸۰ سوره اسراء سه عامل موفقیت معرفی شده است. عامل اول ورود صادقانه و با نیت پاک در کارهاست، عامل دوم به پایان بردن کارها با نیت صادقانه و با اخلاص است و سومین عامل برخورداری از حمایت الهی است.

این حافظ قرآن ادامه داد: بسیاری از کسانی که در آغاز راه صادقانه فعالیت می کنند، در میانه راه منحرف می شوند و ما در طول انقلاب دیدیم برخی از کسانی که در ابتدای انقلاب مخلص بودند، در ادامه راه از قطار انقلاب پیاده شدند. بنابراین رمز موفقیت آن است که از آغاز تا پایان جبهه مقاومت مخلصانه تلاش کنیم.

وی از داشتن امید و باور به نابودی جبهه باطل به عنوان دستور چهارم برای زمینه سازی محوِ باطل یاد کرد و گفت: طبق آیه ۸۱ سوره اسراء خدا این باور مهم را به جامعه ایمانی و به رزمندگان مقاومت گوشزد می کند که جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا یعنی بدانید وقتی حق آمد، باطل می رود و امیرمومنان علی (ع) فرمود حق می ماند و باطل جولان کوتاه مدتی دارد و به زودی از بین خواهد رفت.

رئیس پژوهشگاه «فقه نظام» با استناد به آیه ۱۷ سوره رعد اظهار کرد: خدا باطل را به کف روی آب تشبیه کرده که از بین خواهد رفت و آنچه می ماند، چیزی است که به نفع مردم باشد. به عبارت دیگر چون باطل با نظام عالم هماهنگ نیست، زایل شدنی است.

این استاد حوزه اضافه کرد: با توجه به آیات قران شکست قدرت های باطل مانند آمریکا و اسراییل قطعی است ولی لازمه آن باور به زوال باطل، حفظ و نگهداری ارتباط با خدا در جبهه مقاومت و ورود و خروج صادقانه به کارهاست.

دولابی افزود: در طول سالیان گذشته نمونه های فراوانی از زوال باطل را مشاهده کردیم. ما شاهد هشت سال دفاع مقدس بودیم ولی صدام که ادعا داشت سه روزه تهران را تصرف می کند، کجا رفت؟ حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم مدعی صهیونیستی و جبهه مقاومت در این سال ها با قدرت بر داعش پیروز شد.