نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (نوبت تیرماه) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی قرار است در روزهای آتی روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گیرد.

اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ به تعویق خواهد افتاد؟

روز گذشته خبری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه ایستادگی وزارت علوم و سازمان سنجش برای جلوگیری از ورود متقلبان کنکور به دانشگاه دردسر ساز شد و در تازه‌ترین اقدام به انفصال از خدمت عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش انجامیده است، بر سر زبان‌ها افتاد. چند ساعت بعد سازمان سنجش در این زمینه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن به این نکته اشاره کرده بود که از دیوان عدالت اداری انتظار می‌رود در راستای رعایت عدالت آموزشی اقدام کند.

دیوان عدالت اداری نیز ساعاتی پیش در یک اطلاعیه از سازمان سنجش خواست به جای فرافکنی به تمکین از دستورات و احکام قضایی اقدام کند. مثل اینکه حاشیه‌ها پیرامون خبر انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش تمامی ندارد و مسئولان ذیربط به‌جای نشستن پای میز مذاکره و رفع سریع‌تر این موضوع آن هم در روزهایی که قرار است سازمان سنجش نتیجه تلاش تعداد زیادی از جوانان این کشور را اعلام کند با صدور اطلاعیه‌های مختلف به حاشیه‌ها دامن می‌زنند.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

بنابر اعلام سازمان سنجش قرار بوده است نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ (نوبت تیرماه) تا پایان هفته جاری اعلام شود و انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام گیرد. همچنین فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام شود.

طبق آخرین اخبار قرار است تا فردا _جمعه بیستم مردادماه_ نتایج اولیه کنکور اعلام شود این نتایج شامل نمره آزمون اختصاصی تیر، نمره آزمون اختصاصی دی و نمره کل سوابق تحصیلی است. زمان اعلام اسامی رتبه‌ها و نمره کل آزمون را هفته آینده اعلام شده است.

حال باید منتظر ماند و ببینیم آیا شوک حکم انفصال از خدمت سکاندار سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور را به تعویق خواهد انداخت یا خیر؟