دکتر حمیدرضا رحیمی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: شمار بیماران دچار عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا که نیازمند بستری در بیمارستان هستند در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سیر نزولی دارد بطوری که در مقایسه با گذشته هم‌اینک به یک سوم رسیده است. وی ادامه داد: بر این اساس روند […]

دکتر حمیدرضا رحیمی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: شمار بیماران دچار عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا که نیازمند بستری در بیمارستان هستند در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سیر نزولی دارد بطوری که در مقایسه با گذشته هم‌اینک به یک سوم رسیده است. 
وی ادامه داد: بر این اساس روند ابتلا به بیماری کرونا در مشهد رو به کاهش است اما فقط دیروز ۲۶ اردیبهشت شمار مبتلایان جدید به کرونا در این شهر افزایش یافت که می‌بایست علت این جهش موقت و منحصر به تنها یک روز، مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: مطابق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا اماکن مذهبی و زیارتی در شهرستانهایی که وضعیت آنها از نظر ابتلا به این ویروس “سفید” است بطور تدریجی همراه با رعایت دقیق و کامل موازین بهداشتی بازگشایی می‌شوند.
وی افزود: باید بپذیریم که ویروس کرونا همچنان در محیط وجود خواهد داشت و تنها راه کاهش تبعات این بیماری پیشگیری، رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در ارتباطات اجتماعی است.
۷۵ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌ بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.