به گزارش پردیسان آنلاین، یوسف نوری، در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحتهای ۶ گانه است؛ لذا باید به گونهای برنامه ریزی […]
به گزارش پردیسان آنلاین، یوسف نوری، در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحتهای ۶ گانه است؛ لذا باید به گونهای برنامه ریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی ۶ ساحتی باشد.
وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و تا چه مقدار در اجرای آن، پیشرفت داشته ایم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونهای از محقق شدن سند تحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمیکند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگوی اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس، برای تحقق سند تلاش کنیم.
نوری گفت: روشهای آموزشی ما در مدارس باید اصلاح شود تا بتوانیم زمینههای «خلاقیت» دانش آموزان را مهیا کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «راهیان کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامه ریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجیها را بسنجیم.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به وسیله دانش آموز باشیم، گفت: با برنامه ریزی های صحیح برای اردوهای دانش آموزی، میتوانیم دانش آموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کار آفرینی، موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: والدین بهترین سرمایه شأن را در اختیار آموزش و پرورش قرار میدهند، لذا خودشان باید در برنامه ریزی ها دخیل باشند؛ البته در حال حاضر، برنامههای درسی نیز مانند سند تحول نیازمند بازنگری است.
نوری گفت: برای این منظور، اساسنامه مدارس صدرا، ابتدا باید به تصویب برسد سپس این سازمان تفاهم نامهای با آموزش و پرورش امضا کند.
Saturday, 23 November , 2024