با اعلام نتایج انتخابات و رفتن آن به دور دوم، شور و حالی دیگر در ستادهای انتخاباتی ایجاد شده است و حامیان کاندیداها بار دیگر به دنبال کسب آرای حداکثری و در نهایت پیروزی هستند.

به گزارش پردیسان آنلاین از زنجان، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام نهایی نتایج از سوی ستاد انتخابات کشور به دور دوم کشید، مطابق اصل ۱۱۷ قانون اساسی که در آن آماده است: «رئیس‌جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، اما هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود، در دور دوم، تنها دو نفر از نامزدها که در دور نخست آرای بیشتری داشته‌اند، شرکت می‌کنند، اما اگر بعضی از نامزدهای دارنده آرای بیشتر، از شرکت در انتخابات منصرف شوند، از میان بقیه، دو نفر که در دور نخست بیش از دیگران رأی داشته‌اند برای انتخاب مجدد معرفی می‌شوند».

پس با توجه به اینکه در دوره نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از جمع آرا تأیید شده، پزشکیان ۴۲.۶ درصد، جلیلی ۳۸.۸ درصد، قالیباف ۱۳.۸ درصد پورمحمدی ۰.۸ درصد آرا را کسب کردند، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم انتخابات هر کاندیدایی که موفق به کسب بیشترین رأی شود، به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد، اتفاقی که در سال ۸۴ نیز نظیر آن برگزار شد، در همین راستا بر اساس ماده ۶۷ قانون مذکور، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آرا مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه پیدا خواهد کرد.

در زنجان نیز همانند سراسر کشور تبلیغات انتخاباتی برای مرحله دوم از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده است و از ۸۵۳ هزار واجد شرایط ۳۹۲ هزار نفر معادل ۴۶ درصد شرکت کردند.

روایت پردیسان آنلاین از بالا گرفتن دوباره تب انتخابات در زنجان

۴۶ درصد زنجانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند

ولی الله رحیمی، دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه در این دوره رأی‌گیری در ۱۴۳۸ نقطه و ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار برگزار شد، گفت: میزان مشارکت مردم استان در مجموع ۴۶ درصد بود.

وی افزود: کل آرای مأخوذه مسعود پزشکیان ۱۹۵ هزار و ۱۶۵ رأی، سعید جلیلی ۱۳۲ هزار و ۴۰۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۴۸ هزار و ۴۷۹ رأی و مصطفی پورمحمدی ۳ هزار و ۱۵۱ رأی کسب کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات سال‌جاری مشارکت کردند، گفت: همچنین بیش از یک هزار ناظر از ستادهای مختلف نیز در این انتخابات حضور داشتند.

محمدجواد محمدی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان نیز در این‌باره گفت: همچون دور اول انتخابات، بر اساس قانون مجریان و ناظران انتخابات امانت‌دار رأی مردم و از ورود به مباحث انتخاباتی منع هستند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در مؤلفه سلامت انتخابات، نقش اصلی را ایفا می‌کند، افزود: مسئولان دولتی و کارکنان ادارات نیز در اوقات اداری خود را ملزم به رعایت قانون و از تبلیغات انتخاباتی منع شده‌اند.

محمدی ادامه داد: اعضای هیئت نظارت استان و شهرستان‌ها اشرافیت لازم را به فضای انتخابات استان دارند و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان اضافه کرد: ۳۵۰۰ نفر عضو شبکه نظارت استان تلاش می‌کنند که سلامت انتخابات پیش رو محقق شود.

روایت پردیسان آنلاین از بالا گرفتن دوباره تب انتخابات در زنجان

حضور باشکوه مردم موجب سرکار آمدن رئیس‌جمهوری کارآمد می‌شود

اکبر عباسی رئیس ستاد مردمی قالیباف در پهنه شمال‌غرب کشور نیز از حمایت طرفداران و عناصر ستادی قالیباف از سعید جلیلی خبر داد و گفت: با توجه به بیانیه‌ای که دیروز منتشر شد؛ در استان زنجان نیز عناصر ستادی دکتر قالیباف به کمک ستادهای سعید جلیلی خواهند رفت.

وی با دعوت از مردم برای مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات بیان کرد: قطعاً حضور باشکوه مردم موجب سرکار آمدن رئیس جمهوری کارآمد خواهد شد.

جلیلی با تشکیل دولت سایه با فراغ بال مشکلات کشور را بررسی و رصد کرده است

حمید ارجمندفر رئیس ستاد سعید جلیلی در استان زنجان نیز با اشاره به اینکه از صبح امروز فعالیت انتخاباتی ستادهای جلیلی در استان آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به اعتقادی که به حضور آقای جلیلی در انتخابات داشتم، خانه پدری خودم را تبدیل به ستاد کرده‌ام و در حال حاضر هشت ستاد بزرگ برای این نامزد در زنجان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم به سکون و رکود گذشت، گفت: اعضای آن دولت چشم به دست و امضای طراحان و ترفندبازان استکبار دوخته بودند که نتیجه آن افزایش مشکلات کشور شد و امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، شاهد انتخاب نامزد اصلح باشیم که آینده کشور را تضمین کند.

ارجمندفر با بیان اینکه جلیلی با تشکیل دولت سایه با فراغ بال مشکلات کشور را در ۱۱ سال گذشته بررسی و رصد کرده است، گفت: حتی برای دولت دوازدهم که نگران پرداخت حقوق دو ماه آینده کارمندانش بود، برنامه فروش نفت ارائه می‌داد و همچنین دولت سایه، مزیتی بود که توانست دولت رئیسی را تقویت کند.

روایت پردیسان آنلاین از بالا گرفتن دوباره تب انتخابات در زنجان

صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی و حفظ آن برای ما ارزشمند است

احمد حکیمی‌پور رئیس ستاد پزشکیان در استان زنجان نیز با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: اگر می‌خواهیم کاری از پیش ببریم، الان وقت آن است و باید همه را ترغیب به مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: صندوق رأی محصول انقلاب اسلامی و حفظ آن برای ما ارزشمند است و نهاد انتخابات در قانون اساسی نیز تثبیت و بر آن تاکید شده است.

رئیس ستاد پزشکیان در استان زنجان با بیان اینکه از نظر جریان اصلاح‌طلبی شاخصه کنش اصلاح‌طلبانه، صداقت، صراحت، پاکدستی، شفافیت و قانونمندی است، گفت: ما این ویژگی‌ها را در مسعود پزشکیان دیدیم و از وی حمایت می‌کنیم.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم قرار نیست انتخابات پزشکیان معجزه کند باید توقعاتمان را با واقعیت‌ها هماهنگ کنیم، آقای پزشکیان هم برای مردم‌فریبی و رأی جمع کردن نقش بازی نمی‌کند و وعده‌های آن‌چنانی نمی‌دهد.

رئیس ستاد پزشکیان در استان زنجان گفت: ما از این فرصت رقابتی که فراهم شده است تلاش داریم برای یک انتخابات پرشور استفاده کنیم و شواهد حکایت از آن دارد که مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

روایت پردیسان آنلاین از بالا گرفتن دوباره تب انتخابات در زنجان

به گزارش پردیسان آنلاین، شور و حال فضای انتخابات تنها به هواداران کاندیداها محدود نمی‌شود، مردم عادی نیز با حضور در ستادهای انتخاباتی و بیان نظرات خود، به این شور و حال افزوده‌اند.

فضای عمومی شهر نیز تحت تأثیر این شور و حال قرار گرفته است، در خیابان‌ها و میادین اصلی، بنرها و پوسترهای انتخاباتی به چشم می‌خورد و مردم در گروه‌های کوچک و بزرگ به بحث و تبادل نظر درباره انتخابات می‌پردازند، اما آنچه خواسته عموم مردم است؛ روی کار آمدن رئیس‌جمهوری کوشا در حل مشکلات مردم است تا کشور را از رکود اقتصادی نجات دهد، چرا که انتخابات نه تنها فرصتی برای انتخاب مسئولان جدید است، بلکه می‌تواند آغازگر تحولات مثبت و بنیادین در کشور باشد.

امیدواریم که این انتخابات، گامی مؤثر در جهت تحقق اهداف و آرزوهای مردم و پیشرفت کشور باشد، حضور پرشور جوانان، زنان، بازنشستگان و سایر گروه‌های جامعه در ستادهای انتخاباتی، نویدبخش انتخاباتی پرشور و رقابتی است.