مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از احداث دو ساختمان اداری و تجاری با مشارکت بخش خصوصی در آرامستان باغ رضوان خبر داد.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: از جمله دغدغه‌های سازمان در این چند سال اخیر فاصله موجود بین ساختمان تطهیر و ساختمان متوفیان بود؛ مکانی که باید خانواده‌های داغدار حضور پیدا می‌کردند تا مراحل تهیه مزار، ثبت سند و بعد هم تغسیل و تکفین انجام شود.

وی افزود: از یک سو بعد مسافت در فصول سرد و گرم سال و لزوم تردد بین این دو ساختمان در کنار آلام خانواده آزار دهنده بود و از سوی دیگر استقرار مجموعه تجاری ثامن در ورودی سازمان در قالب کانکس، هم دور از شأن شهروندان و هم عامل ایجاد ترافیک بود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: از ابتدای این دوره مدیریت شهری اصفهان تلاش کردیم تا بتوانیم برای رفع این مشکل اقدام کنیم، از این‌رو ساخت دو مجموعه اداری و تجاری بودجه قابل توجه‌ای می‌طلبید، بنابراین سازمان تصمیم گرفت این مشکل را از طریق مشارکت بخش خصوصی رفع کند.

حاجیان گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ موضوع احداث این دو ساختمان به بخش خصوصی واگذار شد، به‌این صورت که بخش خصوصی باید هر دو ساختمان اداری و تجاری را در محل جانمایی شده احداث کند و بعد هم در ازای بهره‌برداری سه ساله از مجموعه تجاری، ماهیانه مبلغی را به عنوان کرایه به سازمان پرداخت کند.

وی ادامه داد: ساختمان اداری با متراژ ۲۰۵ متر در کنار سالن تطهیر و ساختمان تجاری با متراژ ۲۱۰ متر در ورودی قطعات فرد در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم این دو مجموعه را تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: حسب برنامه‌ریزی های انجام شده، قرار است ساختمان فعلی متوفیان به عنوان محل دائمی نمایشگاه معاد برنامه‌ریزی شود.