رسانه‌های ورزشی در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج ورزش و ارتقای سلامت جامعه تبدیل شده‌اند.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ در ایران، این رسانه‌ها با پوشش گسترده مسابقات، تحلیل‌های تخصصی و ایجاد فضای گفتگو درباره ورزش، توانسته‌اند نقشی حیاتی در توسعه ورزش و تشویق مردم به فعالیت‌های ورزشی ایفا کنند.

استان قم نیز به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و مذهبی کشور، از ظرفیت رسانه‌های ورزشی برای معرفی استعدادها و پیشبرد اهداف ورزشی بهره می‌برد.در این میان، برنامه تلویزیونی “سیمای ورزش” به عنوان یکی از برجسته‌ترین رسانه‌های ورزشی استان قم، جایگاه ویژه‌ای دارد. این برنامه نه تنها به پوشش گسترده رویدادهای ورزشی استان می‌پردازد، بلکه بستری منحصر به فرد برای معرفی ورزشکاران جوان، طرح مشکلات ورزش استان و پیگیری مطالبات جامعه ورزشی قم فراهم کرده است.

برنامه سیمای ورزش به عنوان تنها برنامه تخصصی ورزش در استان قم در آخرین تغییرات هرهفته روزهای یکشنبه ساعت۲۰ پخش خواهد شد که با تمرکز بر ورزش‌های قهرمانی و زیرساخت ها، تحلیل‌های دقیق و گفتگوهای صریح با مسئولین و ورزشکاران، توانسته است به صدای اصلی جامعه ورزشی قم تبدیل شود.

خبرنگار پردیسان آنلاین در گفتگوی اختصاصی با رئیس هیئت فوتبال قم، مدیرعامل جدید تیم فوتسال قم و همچنین سرپرست تیم بزرگسالان و مدیر تیم های پایه فوتسال قم به بررسی جایگاه رسانه‌های ورزشی در ایران و استان قم، و به‌ویژه نقش برجسته برنامه “سیمای ورزش” در پیشبرد اهداف ورزشی و توسعه زیرساخت‌های ورزش در این استان پرداخته است.

رسانه تخصصی ورزش؛لازمه پیشرفت و حل معضلات زیر ساختی ورزش

دکتر قدرت الله باقری رئیس هیئت فوتبال استان قم پس از سالها فعالیت ورزشی و چندین مصاحبه و حضور در برنامه سیمای ورزش این برنامه را از بهترین و موثرترین راههای گسترش ورزش و حل معضلات زیرساختی عنوان کرد و گفت: برنامه های چالشی که پایه و اساس واقعی و دور از حب و بغض باشند عالی هستند و در این میان برنامه سیمای ورزش می تواند به مسئولین کمک کند تا نقدها و پیشنهادات مخاطبین و ذینفعان را بشنود و پیگیری کند.

رئیس هیئت فوتبال قم با اشاره به حضور در برنامه اخیر سیمای ورزش که بصورت زنده از شبکه نور(قم) پخش شد گفت: برنامه سیمای ورزش با مدیریت مجری جوان و آگاه خود خیلی خوب و مناسب توانست مشکل انتقال تیم فوتسال به مدیریت جدید را بر روی آنتن حل کند و من بسیار از این قضیه خوشحالم.

وی بیان کرد: برنامه ای که حضور داشتم با وجود اینکه خیلی کمتر حرف زدم ، عالی بود .چون به نتیجه ای که مورد نظر بود فکر می کنم رسیدیم. نتیجه مورد نظرمن این بود که همه فوتبالی ها و ورزشکاران استان قم درجریان باشند که بر خلاف شایعات خلاف واقع، هیات فوتبال قم هرگز دنبال تیمداری نیست چون تخصص و منابع مالی و نیروی انسانی لازم را ندارد. من و هیات فوتبال شاهکار کنیم همین هیات را اداره کنیم خدارا شکر می کنیم.

باقری درباره توانمندی مجری برنامه گفت: مجری برنامه خدارا شکر با آشنایی و اشرافی که به موضوعات مختلف از جمله شناخت مدیران ، برنامه آنها ، وضعیت موجود اداری و نکات ریز و درشت فوتبال و فوتسال دارد سوال های متناسبی داشتند، همچنین فکر می کنم برنامه تلویزیون قم هر چند بیننده های بسیار کمی دارد ، اما باتوجه به عوامل جوان و مطلع و آگاه و دلسوزی که دارد درحال بلوغ است.

در ادامه مدیرعامل تیم فوتسال کلینیک ایرانیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پردیسان آنلاین به نقش رسانهوهای تخصصی در پیشبرد ورزش و به خصوص فوتسال پرداخت.

حل معضل اخیر تیم فوتسال قم در سیمای ورزش

رسول قلی‌زاده گرچه چندین سال است که در فوتسال قم و کشور فعال است اما چند سالی را به دلایل مالی و یا مسائل حمایتی نتوانست فعالیتی کند، اما در بازگشت جدید قصد دارد قدرتمندانه تیم فوتسال قم را اداره کند.

قلی‌زاده در رابطه با برنامه های چالشی و تخصصی تلویزیونی معتقد است که طبق آمارهای رسمی طرفداران و هواداران رشته ورزشی فوتبال و فوتسال در استان قم بسیار بیشتر از رشته های ورزشی دیگر است و این اتفاق باید باعث این شود که رسانه ملی و بخصوص تلویزیون به فوتسال بیشتر بپردازد و مسائل مختلف را بررسی نموده و پوشش دهد.

مدیرعامل تیم فوتسال قم گفت: صداوسیما باید تمهیداتی فراهم کند تا روز و ساعت برنامه و همچنین اتفاقات و مسائلی که در برنامه رخ داده است در رسانه های مختلف بازتاب داشته باشد و هواداران ورزشی به مسائل مهم برنامه دسترسی داشته باشند.

وی به توانمندی مجری برنامه اشاره و عنوان کرد: برنامه سیمای ورزش مجری توانمند و مطلع و آگاهی دارد که در تمام مسائل و‌ رشته های ورزشی آگاه و بروز است که این از نقاط قوت برنامه است.

رسول قلی‌زاده در پایان به اهمیت و تاثیرگذاری برنامه سیمای ورزش در پرداختن به مسائل مختلف ورزشی اشاره کرد و بیان نمود: تأثیرگذاری برنامه سیمای ورزش بسیار مهم بوده و با اطمینان می توان گفت که مسئله اخیر فوتسال قم را که تبدیل به معضل بزرگی شده بود را به راحتی حل و فصل کرد، که از این بابت هم تشکر میکنم.

همچنین در ادامه گروه ورزش پردیسان آنلاین با علی مسعودی سرپرست با سابقه تیم فوتسال قم نیز گفتگوی کوتاهی انجام داد.

زمان و تعداد برنامه های چالشی بیشتر و عمیق‌تر باشد

مسعودی نیز پس از چندین سال فعالیت ورزشی و نیز آشنایی با عوامل رسانه ای و برنامه های مختلف ورزشی معتقد است که باید زمان و تعداد برنامه های چالشی بیشتر و عمیق‌تر باشد.

وی همچنین به تأثیرگذاری برنامه های صدا و سیما و بخصوص سیمای ورزش و مجری توانمند و مطلع آن اشاره کرد و از عوامل سازنده و مدیریت برنامه خواست که زمان برنامه و عمق چالش ها افزایش یابد.

گروه ورزش پردیسان آنلاین با توجه به بررسی ها و دریافت بازخوردهای مختلف از مربیان و مسئولان ورزشی، نظرات آن ها درباره برنامه سیمای ورزش را در روزها و هفته های آینده نیز پوشش خواهد داد.