رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک گفت: ماژول نگهداری و تعمیرات در سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک راه‌اندازی شد.

ابوالفضل عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در مرکزی اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک، اقدام به راه‌اندازی و آموزش ماژول نگهداری و تعمیرات در سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر کرده است.

وی افزود: از آنجا که شهرداری اراک به عنوان یکی از نهادهای کلیدی و تأثیرگذار در مدیریت و توسعه زیر ساخت‌های شهری شناخته می‌شود، این نهاد دارای مجموعه‌ای متنوع و گسترده از ماشین آلات و تجهیزات در حوزه‌های مختلفی نظیر حمل و نقل عمومی و راهسازی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک تصریح کرد: حجم بالای این تجهیزات، که شامل انواع ماشین‌آلات سنگین، خودروهای عمومی و تجهیزات عمرانی است، ضرورت نگهداری و تعمیرات به موقع آنها را به شدت افزایش می‌دهد.

عسگری ادامه داد: در راستای افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت خدمات عمومی، همچنین ارتقا ایمنی در عملیات شهری، راه اندازی نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) به عنوان یک ابزار حیاتی برای بهینه سازی فرآیندهای نگهداری و تعمیرات ماشین آلات حمل‌ونقل و راهسازی شهرداری اراک شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این نرم‌افزار به مدیران و تکنسین‌ها کمک می‌کند تا به طور مؤثر و سیستماتیک نسبت به برنامه‌ریزی، رصد و پیگیری وضعیت تجهیزات و ماشین‌آلات اقدام کند و با جمع‌آوری داده‌های دقیق و تجزیه و تحلیل عملکرد تجهیزات، امکان شناسایی مشکلات قبل از وقوع خرابی‌های جدی را فراهم کند، که این امر نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها و زمان توقف ناخواسته می‌شود، بلکه بهره‌وری کلی سازمان را نیز افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک گفت: استفاده از ماژول به شهرداری اراک این امکان را می‌دهد تا با دقت بیشتری منابع خود را مدیریت کند و در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان گام بردارد.