رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد در زمینه مرکز دیپلماسی شهری و تفکیک زباله در بین شهرداری‌های کشورهای عضو بریکس سرآمد است.

به گزارش پردیسان آنلاین از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، حسن موحدیان در حاشیه نخستین مجمع شهرها و شهرداری‌های کشورهای عضو پیمان بریکس که در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: از شهردار شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان دعوت می‌کنم به مشهد به عنوان هاب دیپلماسی شهری ایران سفر کند.

وی افزود: مشکلات ما اجرایی است و با یکدیگر مسائل سیاسی نداریم، اینها مواردی بود که با رئیس‌جمهور قازان در میان گذاشتیم و مورد تأیید ایشان بود.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: در جلسه دیگری که با حضور شهرداران کشورهای عضو بریکس برگزار شد در خصوص نحوه جمع‌آوری زباله، نرم‌افزار و نحوه تولید برق از زباله را توضیح دادیم که موجب تعجب آنها شد و آنها به شدت تمایل داشتند که این تجربیات ما را از نزدیک ببینند.

دیپلماسی سرآمد شهرداری مشهد در بین شهرداری‌های عضو بریکس

به گزارش پردیسان آنلاین، نخستین مجمع شهرها و شهرداری‌های کشورهای عضو پیمان بریکس فعالیت خود را در شهر کازان روسیه آغاز به کار کرد.

در این اجلاس سه روزه که با حضور کشورهای هند، چین، روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل و ایران برگزار می‌شود، هیئت شهرداری مشهد به ریاست حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر و حسین حسامی عضو شورای شهر و هادی محمدی مقدم معاون اقتصادی شهردار در این نشست حضور دارند.