دیوارنگاره مصلای امام خمینی(ره) بجنورد به همت شهرداری اجرا و با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش پردیسان آنلاین از خراسان شمالی، سید محمد علی کشمیری ظهر امروز _ یکشنبه سوم تیر_ در آئین رونمایی از دیوارنگاره مصلای امام خمینی (ره) بجنورد اظهار کرد: هدفمند کردن فضاهای شهری یک ضرورت است.

وی افزود: دیوارنگاره‌ها، رابط بصری بین شهروند و فرهنگ شهری هستند، به همین دلیل باید تقویت شوند.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: اجرای دیوارنگاره‌ها ریشه در فرهنگ منطقه دارد و به‌لحاظ کیفی تعاملات اجتماعی را بسط می‌دهد.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات شهرداری در توجه به فضاسازی مذهبی شهر، مصلای امام را یکی از مهم‌ترین مراکز تجمعات مذهبی و ملی دانست و ادامه داد: اجرای دیوارنگاره بر مصلی، هویت‌دهنده به این مرکز خواهد بود.

وی توجه مدیریت شهری به امور اجتماعی را برگرفته از احساس تعلق خاطر به شهروندان و ارزش‌گذاری تبلیغی برای مذهب عنوان کرد و ادامه داد: این دغدغه باید ادامه داشته باشد.

جمشید عین بیگی، رئیس شورای اسلامی بجنورد نیز با قدردانی از توجه مدیریت شهری به فضاهای بصری شهر تصریح کرد: پیام‌های دیداری بیشترین تأثیرگذاری را بر شهروندان دارد و توجه به فضاسازی مذهبی، بار معنوی شهر را بالا می‌برد.

در این مراسم از دیوارنگاره مذهبی منقوش به طرح‌های اسلیمی و اسم‌های متبرک قرآنی رونمایی شد، اجرای این دیوارنگاره اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون تومان شامل تعمیرات، زیرسازی، رنگ آمیزی و اجرای نقاشی دیواری با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد انجام شده است.