دولت سیزدهم به توسعه مدارس مردمی رویکرد جدی دارد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی کشور با تاکید بر رویکرد جدی دولت سیزدهم به مدارس مردمی و هیات امنایی گفت: یک درصد از کل مدارس کشور به خیران و واقفان و کسانی که در قالب گروه‌های جهادی در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی کشور با تاکید بر رویکرد جدی دولت سیزدهم به مدارس مردمی و هیات امنایی گفت: یک درصد از کل مدارس کشور به خیران و واقفان و کسانی که در قالب گروه‌های جهادی در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، واگذار خواهد شد.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، احمد محمودزاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش قم، در سالن جلسه‌های مرکر رفاهی آموزشی شماره یک فرهنگیان این استان همچنین افزود: در حال زمینه‌سازی برای ورود به این موضوع در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: در بحث تحولی دولت نیز مطرح است که مشارکت در تعلیم و تربیت را از مسائل مالی به مسائل چند وجهی تربیتی خانواده‌ها توسعه دهیم.

محمودزاده اضافه کرد: به منظور ظرفیت‌سازی برای مدارس هیات امنایی، باید در شوراهای مختلف آموزش و پرورش نظرها ارائه شود تا به یک الگویی برسیم و از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ بخشی از مراکز آموزشی کشور به این شیوه مدیریت شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین مدارس هیات امنایی که هم اکنون در کشور فعالیت می‌کنند، رقابت ناسالمی با مدارس غیردولتی دارند گفت: قرار نیست، با فراهم کردن امکانات خوب در این مراکز، همچنین جذب دانش‌آموزان مستعد و به کارگیری معلمان با تجربه با مدارس دولتی رقابت داشته باشیم.

محمودزاده با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی نباید خیلی به شهریه دانش‌آموزی اتکا داشته باشد گفت: بخش غیردولتی نیز باید با توجه به ظرفیتی که دارد، امر تاسیس و اداره مدرسه را به عهده بگیرد.

رئیس مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: امکان سنجی و ظرفیت سنجی بر عهده شورای معاونان و مدیران مناطق آموزش و پرورش است، در حال تمرین این موضوع هستیم و باید به آن کمک شود.

وی همچنین سند راهبردی مدارس غیردولتی را مورد توجه قرار داد و گفت: این سند راهبردی منتج از سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است، از این رو شورای معاونان اهتمام لازم را به این موضوع داشته باشند.

محممودزاده توجه به ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی را ضروری دانست و بیان داشت: به کیفیت مسائل پرورشی در مدارس غیردولتی نقدهایی است که به شکل تک قطبی یا تک بعدی حرکت می‌کنند و به مسائل آموزشی نسبت به مسائل پرورشی و تربیتی ورود بیشتری دارند.

وی با ذکر اینکه باید از وارد آمدن آسیب بیشتر به مدارس غیردولتی جلوگیری کنیم گفت: برخی مواقع باید از طرف مدارس غیردولتی نقش‌آفرینی‌هایی را شاهد باشیم، در این ایامی که در کشور تشنج ایجاد شد، انتظار داشتیم، موسسان مدارس غیردولتی به برخی شبهه‌هایی که از بیرون به داخل نظام تزریق می‌شد، جواب بدهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی کشور با تاکید بر رویکرد جدی دولت سیزدهم به مدارس مردمی و هیات امنایی گفت: یک درصد از کل مدارس کشور به خیران و واقفان و کسانی که در قالب گروه‌های جهادی در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، واگذار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=244527

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: