عصمت حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از دغدغه‌های اصلی مجموعه بهداشت و درمان در شب یلدا، حضور دوستان، آشنایان و بستگان در جمع افراد سالمند فامیل و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند سلامت آنها را به خطر اندازد. وی اظهارکرد:  افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان از […]

عصمت حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از دغدغه‌های اصلی مجموعه بهداشت و درمان در شب یلدا، حضور دوستان، آشنایان و بستگان در جمع افراد سالمند فامیل و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند سلامت آنها را به خطر اندازد.

وی اظهارکرد:  افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان از آسیب پذیرترین گروه‌های در معرض خطری هستند که در شرایط اپیدمی کووید ۱۹ نباید در دورهمی‌ها حضور داشته باشند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: اهالی شهرستان که در خانواده خود سالمند یا فردی با بیماری زمینه‌ای دارند، برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان به توصیه‌های وزارت بهداشت اعتماد و عمل کنند.

وی افزود:  امیدوارم با موج جدیدی از آموزش و اطلاع رسانی که متناسب با شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا، در سراسر کشور شکل گرفته است، همه به این نتیجه رسیده باشیم که حضور در جمع افراد بیمار و سالمند به شکل دورهمی، همانند سال‌های قبل، از رفتاری های پرخطر و تهدید کننده سلامت است که باید از آن امتناع کرد.

حیدری بیان کرد : بزرگداشت آئین و رسوم شب یلدا در سال جاری با برپایی یک محفل یلدایی کوچک در جمع اعضای خانواده خود همراه با برقراری ارتباط با بستگان، دوستان، فامیل و آشنایان از طریق نرم افزارهای فضای مجازی به همشهریان توصیه و تاکید می‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و براساس وضعیت رنگ بندی رسمی جدید  شهرهای کشور از ۲۹ آذر در وضعیت زرد قرار گرفته است.