استاندار قم، با تأکید بر ضرورت افزایش حساسیت‌های عمومی نسبت به رعایت مراقبت‌های بهداشتی در این استان گفت: رفتار ویروس کرونا ناشناخته است و به همین دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید با جدیت مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه شورای اداری استان در سالن کرامت استانداری قم، با اشاره به کاهش نسبی آمار مبتلایان به کرونا در این استان طی چند روز اخیر، افزود: استمرار این روند و به حداقل رساندن آمار فوتی ها و بستری های کرونا در استان، نیازمند افزایش همکاری مردم در این زمینه است.

وی ادامه داد: در راه مقابله با شیوع کرونا خود را بی نیاز از همکاری مردم نمی بینیم و در راستای تحقق برنامه های دولت، مشارکت مردم امری ضروری است.

وی ادامه داد: اگر توفیقی در مدیریت بحران کرونا در استان کسب شده نتیجه همراهی و همدلی علما، مراجع تقلید، بزرگان و مردم بوده است.

استاندار قم، همچنین تحقق دولت الکترونیک را گامی مهم در راستای کاهش شیوع بیماری و ارتقای خدمات به شهروندان دانست و بیان کرد: ارائه حداکثری خدمات به صورت الکترونیکی و کاهش حضور ارباب رجوع در ادارات، عزم جدی مدیران دولتی را می طلبد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه زمانبندی برای الکترونیکی نمودن فرایندها را ارائه و عملیاتی نمایند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود پاسخگویی به مردم و جلب رضایت ایشان را در وظیفه مدیران دانست و گفت: به منظور تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی بهتر دستگاه های اجرایی به مردم، پیش از شیوع کرونا روزی در هفته برای ملاقات عمومی با مردم توسط این دستگاه ها در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه برگزاری چنین دیدارهای حضوری در شرایط کرونایی وجود ندارد، مسئولان استان باید با همت مضاعف این وقت ملاقات را به پاسخگویی برخط به شهروندان اختصاص دهند.

استاندار قم با اشاره به اعلام آمادگی مرکز سامد استان قم برای پاسخگویی مستقیم مدیران به مردم افزود: مدیران اجرایی باید زمانی را جهت پاسخگویی به شهروندان در مرکز سامد اختصاص دهند.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنان به دنبال ناکارآمدی نظام و در پی آن سوار شدن بر روی موج نارضایتی ها هستند گفت: مدیران دولتی در مقابله با این برنامه ی دشمنان باید مجدانه تلاش کنند.

سرمست توجه به حقوق شهروندی را اولویت مدیران دولتی دانست و گفت: این مولفه در ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار خواهد گرفت .

استاندار قم در ادامه طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی در راستای اجرای طرح سرپرستی ایتام مشارکت داشته باشند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.