به گزارش روز پنجشنبه پردیسان نوین، احمد اسکندری نسب در پیامی به مدیران ادارات آموزش و پروش شهرستان و مناطق سراسر استان کرمان افزود: دسترسی دانش آموزان به آموزش های مطلوب از حقوق بنیادی و اساسی آنها و مهمترین رسالت نهاد تعلیم و تربیت است که تحت هر شرایطی با استفاده از هر روشی باید استمرار داشته […]

به گزارش روز پنجشنبه پردیسان نوین، احمد اسکندری نسب در پیامی به مدیران ادارات آموزش و پروش شهرستان و مناطق سراسر استان کرمان افزود: دسترسی دانش آموزان به آموزش های مطلوب از حقوق بنیادی و اساسی آنها و مهمترین رسالت نهاد تعلیم و تربیت است که تحت هر شرایطی با استفاده از هر روشی باید استمرار داشته باشد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از فرهنگیان شریف استان کرمان که در دوران شیوع ویروس کرونا در اشکال مختلف آموزش را به پیش برده اند خواستار استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در شرایط فعلی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به راه اندازی و طراحی سامانه شاد به عنوان سیستم مدیریت یادگیری طراحی تاکید کرد: امر آموزش با قوت و استحکام  بیشتری مسیر تکاملی خود را تا تکمیل و انتهای سال تحصیلی جاری در تمام مناطق استان کرمان با استفاده از روش های مختلف طی کند.
وی با بیان اینکه شرایط به گونه ای است که امکان پوشش آموزش آنلاین به صورت صد در صدی در تمام مناطق استان نیست، بر پوشش دانش آموزان از روش های مختلف تهیه درس نامه های یادگیری و آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.
اسکندری نسب انجام فعالیت های آموزشی در بستر سامانه شاد بر اساس شاخص های کلاس، معلم و دانش آموز را ضروری دانست و گفت: به گونه ای برنامه ریزی شود تا تحت هر شرایطی کلاس و یا دانش آموزی از آموزش جا نماند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: روند آموزش در  شبکه شاد به صورت شبکه ای و کارشناسان و مدیران مدارس به صورت  روزانه تحلیل و گزارش فرصت ها و تهدیدها در راستای تکوین این شبکه به دبیرخانه آموزش مجازی اداره کل آموزش و پرورش کرمان ارسال شود.
اسکندری نسب تاکید کرد: تجارب موفق مدیران، معلمان و اولیا دانش آموزان در آموزش مجازی شناسایی و در راستای استفاده استانی و کشوری معرفی شود.
وی با تاکید بر اینکه از سایر اشکال ارائه خدمات آموزشی نه تنها نباید غفلت شود گفت: تمام گزینه های موجود از جمله برنامه های تلویزیونی، آموزش و آزمون های آنلاین، تهیه بسته های یادگیری و تحویل به دانش آموزان و غیره مد نظر قرار گیرد.
اسکندری نسب نقش راهبران آموزشی در شرایط فعلی که وظیفه هدایت مدارس روستایی، کلاس های چند پایه، و عشایری را به عهده دارند نقشی مهم و کلیدی دانست و بر برنامه محوری فعالیت های این افراد مطابق با شرایط موجود و بر اساس توجه به تفاوت های فردی تاکید کرد.