متخصص فیزیولوژی عصب و عضله در کارگاه دانش‌افزایی ورزش همگانی با موضوع اصول علمی طراحی تمرین که با تلاش مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تشکیل شد، گفت: ورزش لذت بخش و روح افزا است، ولی فراگیری این شیرینی و رسیدن به نشاط عمومی و سلامت بدنی الزامی دارد […]

متخصص فیزیولوژی عصب و عضله در کارگاه دانش‌افزایی ورزش همگانی با موضوع اصول علمی طراحی تمرین که با تلاش مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تشکیل شد، گفت: ورزش لذت بخش و روح افزا است، ولی فراگیری این شیرینی و رسیدن به نشاط عمومی و سلامت بدنی الزامی دارد که رکن اصلی آن شناخت علمی ورزش است.

مهدی خوبی در فرهنگ‌سرای علامه فیض‌کاشانی و در جمع مربیان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی به تبیین تفاوت‌های علمی در ورزش قهرمانی و همگانی و تاثیر این دو ورزش در بدن پرداخت.

به گفته وی ورزش قهرمانی بخاطر تمرینات سنگین بدنی و روانی، سیستم ایمنی بدن را ضعیف و آسیب پذیر می‌کند که منجر به پایین آمدن کیفیت عمر ورزشکار می‌شود و در واقع ورزش‌های سنگین بدنی با آزاد کردن الکترون‌های زیاد در بدن و ایجاد اضطراب به دلیل ترشح هورمون کورتیزول به صورت مستقیم، سلامت ورزشکار را تحت تاثیر قرارمی‌دهد.

متخصص فیزیولوژی عصب و عضله به شور و نشاطی که در ورزش همگانی وجود دارد و آرامشی که از طریق این ورزش به ورزشکار منتقل می‌شود اشاره و اظهار داشت: انجام ورزش همگانی، در نتیجه تولید رادیکال‌های آزاد را به پایین‌ترین سطح خود می‌آورد که فرد ورزشکار می‌تواند با یک رژیم غذایی مناسب به سطح ایده آلی از کیفیت زندگی برسد.

خوبی، با نشاط بودن مربیان، داشتن دانش ورزش همگانی و دخیل کردن همه افراد در امر ورزش به منظور ایجاد انگیزه و نشاط بیشتر در مخاطب را از شاخصه‌های مهم مربیان ورزش همگانی برشمرد.

در پایان این کارگاه آموزشی که با همراهی هیات ورزش‌های همگانی، فرهنگ‌سرای علامه فیض‌کاشانی و همچنین اداره ورزش و جوانان کاشان همراه با ارائه گواهی معتبر به شرکت کنندگان برگزار شد، کارشناس کارگاه و مربیان ورزشی برای تشویق مردم به ورزش همگانی ارائه راهکار کردند.