معاون پژوهش دانشگاه صداوسیما با اشاره به داستان آزادی بنده‌ای در زمان نبی اکرم در ازای باسواد کردن ۱۰ نفر این امر را نشان از ارزش علم در اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین؛عزیزالله سالاری معاون پژوهش دانشگاه صدا و سیما عصر دیروز در نشست هم اندیشی اساتید دانشکده دین و رسانه با گرامیداشت یاد شهید مطهری شهادت او را سبب جاودانه شدن آن دانست و گفت: هر چه سخن در خصوص معلم بگوییم نمی توانیم مقام آن را تشریح کنیم.

وی با اشاره به انقلاب کوبا اظهار داشت: انقلابی های کوبا، آمریکایی های مستقر را گروگان گرفتند و در ازای هر آمریکایی یک تراکتور از دولت انقلاب خواستار شدند و در نهایت به ازای هر ۳ آمریکایی یک تراکتور گرفتند و تولید نیشکر خود را افزایش دادند.

سالاری ادامه داد: در زمان رسالت نبی اکرم آن حضرت به اسرا و بردگان باسواد تأکید کرده بود اگر ده نفر را باسواد کنند آزاد خواهند شد و این امر نشان می دهد در اسلام علم، راه آزادی است و این معامله ای برد-برد بود که توسط پیامبر انجام شد.

وی در پایان سید جمال‌الدین اسدآبادی را سلسله جنبان بیدارگران در دوران معاصر معرفی کرد و اظهار داشت: از یکی از شاگردانش پرسیدند پدر را بیشتر دوست دارد یا استادش سیدجمال را که در پاسخ سیدجمال را نام برد؛ این شاگرد همچنین تأکید کرده سید جمال چیزی به او داده است که با انبیاء شریک شده است اما پدرش، چیزی داده که با برادرش شریک است.