در آستانه فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی، با حضور تنی چند از مدیران شهری، آیین مجازی رونمایی از پیک شهروندی و وب‌سایت شهر مجازی کاشان در فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، رئیس سازمان در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های گسترده سازمان فرهنگی، اجتماعی […]

در آستانه فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی، با حضور تنی چند از مدیران شهری، آیین مجازی رونمایی از پیک شهروندی و وب‌سایت شهر مجازی کاشان در فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، رئیس سازمان در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های گسترده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در عرصه ملی گفت: به‌رغم همه محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرد، خدا را شاکریم که با اتکا به سرمایه‌های اجتماعی شهر و ظرفیت نیروهای سازمان، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و اقدامات کشوری بزرگی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی همچون ایجاد وبسایت مجازی شهر کاشان، جایزه سال سهراب سپهری، جشنواره تئاتر مهر و جشنواره خوشنویسی هل‌اتی را رقم زدیم.

محمدحسین واحدیان با بیان اینکه شهروندی دایره‌ای از تعهدات فردی و اجتماعی را در بر می‌گیرد و شهروندان صاحبان اصلی شهر هستند، تولید آثار ماندگار، توسعه و ترویج فرهنگ شهرنشینی و کاشان‌شناسی و همچنین دسترسی آسان به مراکز گردشگری کاشان را از جمله اهداف این رونمایی عنوان کرد.

وی با تأکید بر مهارت‌ورزی، مسئولیت‌پذیری و افزایش مشارکت شهروندان با نهاد اجتماعی شهرداری، رویکرد اصلی تهیه «پیک شهروندی» را همراهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در ایام نوروز به منظور آشنایی با مباحث و اصول شهروندی همچون بازیافت و تفکیک از مبدأ دانست.

رئیس سازمان افزود: هدف اصلی در «وبسایت شهر مجازی کاشان» ارائه اطلاعات گردشگری در قالب تصویری و متنی به گردشگر و تشکیل یک بانک جامع اطلاعات گردشگری است که به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به گردشگران، جامعه دانشگاهی و عموم جامعه، برنامه‌ریزی دقیق‌تر سفر توسط گردشگران قبل از سفر و مدیریت مناسب جاذبه توسط مدیران گردشگری پایه‌ریزی شده است.

واحدیان با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای گردشگران به این ویروس، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر ‌احمد سه بنای تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تعطیل است، گفت: علاقه‌مندان به بازدید اماکن تاریخی می‌توانند با مراجعه به وب سایت City.kashan.ir به صورت مجازی از آثار ارزشمند کاشان بازدید و با مفاخر و مشاهیر این شهر تاریخی آشنا شوند.

گفتنی است «پیک شهروندی» همراه با تصویرگری اختصاصی و طراحی المان‌های بومی کاشان در ۱۶ صفحه از سوی امور فرهنگ شهروندی و فرهنگ‌سرای مهر ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با سرفصل‌های آداب و فرهنگ نوروز، معرفی ابنیه تاریخی و مفاخر و مشاهیر کاشان، سلامت جسمی و اصول بهداشتی، نهج البلاغه و اصول زندگی اسلامی، کاردستی همراه با سه مسابقه جذاب و ورزش در خانه تهیه و تولید شده است و با بارگذاری این پیک در برنامه آموزشی شاد، امکان دسترسی برای دانش‌آموزان مهیا شد.