مریم امیدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان آنلاین افزود: ثبت روز بدون مرگ کرونایی برای منطقه کاشان در حالی است که روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته نیز فقط یک مرگ به علت بیماری کووید ۱۹ به ترتیب برای شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان به ثبت رسیده بود.    وی ادامه داد: کاهش ابتلا […]

مریم امیدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان آنلاین افزود: ثبت روز بدون مرگ کرونایی برای منطقه کاشان در حالی است که روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته نیز فقط یک مرگ به علت بیماری کووید ۱۹ به ترتیب برای شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان به ثبت رسیده بود.   

وی ادامه داد: کاهش ابتلا و مرگ و میر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و تلاش‌های مدافعان سلامت بوده است که انتظار می‌رود با ادامه همکاری خوب مردم با این روند بتوان، کرونا را در منطقه کاشان مهار کرد.

به گفته وی، ۹ بیمار جدید حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته با سن ۱۴ تا ۹۴ سال در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند که هشت نفر آنان در کاشان و یک نفر در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اکنون ۱۳۵ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۴۹ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

امیدی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۱ هزار و ۷۲۷ نفر به مرکزهای بستر، تشخیصی سرپایی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند که هفت هزار و ۸۳۱  نفر بیمار کووید ۱۹ پس از بهبودی، از بیمارستان‌های ۲ شهرستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۲۰  مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، شمار بیماران کویید ۱۹ در این منطقه به ۱۲ هزار و ۶۰۴ نفر رسید.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای

عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.