بازار ارز روز گذشته روند نزولی یافت. نرخ دلار که در هفته گذشته با جوسازی سفته بازان، به دلیل قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه FATF، رو به افزایش گذاشته بود، دیروز به یکباره سقوط بیش از ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد. در  معاملات امروز نیز قیمت ها به ثبات و تعادل رسید و نوسان […]

بازار ارز روز گذشته روند نزولی یافت. نرخ دلار که در هفته گذشته با جوسازی سفته بازان، به دلیل قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه FATF، رو به افزایش گذاشته بود، دیروز به یکباره سقوط بیش از ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد.

در  معاملات امروز نیز قیمت ها به ثبات و تعادل رسید و نوسان زیادی را تجربه نکرد. نرخ دلار در بازار امروز در مرز ریزش به کانال ۱۴ هزار تومانی قرار دارد.

بر این اساس، نرخ خرید هر دلار در ساعت ۱۳ امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان و فروش ۱۵ هزار و ۵۰ تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۶ هزار و ۳۶۷ تومان و هر دلار ۱۵ هزار و ۲۲۷ تومان بود.

 همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو ۱۴ هزار و ۹۶۶ تومان فروخته شد، حواله دلار نیز ۱۳ هزار و ۴۵۲ تومان به فروش رسید.

به نظر کارشناسان، رشد اخیر قیمت دلار در هفته گذشته، تحت تاثیر عوامل روانی مرتبط با تصمیم FATF و شیوع ویروس کرونا بوده است و ریشه در عوامل واقعی اقتصادی ندارد.