استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید، ۴۹ هزار و ۶۸۲ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از کیان کشور تقدیم کرده است و هم اکنون ۳۱۴ هزار و ۱۵۶ نفر در این استان زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان قرار دارند. معاون […]

استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید، ۴۹ هزار و ۶۸۲ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از کیان کشور تقدیم کرده است و هم اکنون ۳۱۴ هزار و ۱۵۶ نفر در این استان زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان قرار دارند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به خبرنگار پردیسان نوین گفت: جمع قابل توجهی از ایثارگران و خانواده معظم شهدا اکنون در بخش‌های مرتبط با درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در حال خدمت هستند.

جواد غلامپور افزود: به عنوان مثال دکتر سید حسین حسینی جانباز ۲۵ درصد مسوولیت اورژانس بیمارستان قائم (عج) مشهد را برعهده دارد و پرستار فاطمه پورتقی که خواهر چهار شهید است نیز در بخش کرونای بیمارستان امام رضا (ع) در حال خدمت است.

منزل شهید تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد

وی ادامه داد: خانواده شهید حسین شبانی ثانی نیز در راستای رزمایش همدلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، منزل خود را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کرده و روزانه بیش از سه هزار ماسک در آن تولید می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این خانواده گرانقدر در روستای شهیدپرور باب الحکم از توابع بخش انابد بردسکن این استان سکونت دارند.

برادرزاده این شهید گرانقدر در خصوص انگیزه خانواده شهید از این اقدام گفت: با توجه به اینکه والدین و همسر شهید به رحمت خداوند رفته‌اند کارگاه تولید لوازم مصرفی بهداشتی در زادگاه شهید و در یادمان آنها توسط فرزند، خواهر و برادران شهید بنا شده که هم اکنون اقدام به تولید روزانه سه هزار ماسک می‌کند.

حسن شبانی ثانی افزود: من سال‌ها در مشهد به حرفه لحاف دوزی مشغول بودم ولی با شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتم برای حفظ جان و سلامتی همشهریان در ایام تعطیلات نوروزی در زادگاهم روستای باب الحکم در یادمان شهید حسین شبانی ثانی به تولید ماسک کمک کنم. 
وی ادامه داد: تمامی کسانی که در این کارگاه مشغول فعالیت هستند از خانواده شهید و دیگر اقوام ساکن روستا هستند و بدون هیچ چشم‌داشتی روزانه ۱۰ ساعت به کار و تلاش مشغول هستند.
برادرزاده شهید حسین شبانی ثانی، ارزش تولید روزانه این تعداد ماسک را حدود ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ماسک‌های تولید شده پس از استریل در بیمارستان ولی عصر (عج) با همکاری دهیاری، شورای اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج امام صادق (ع) و بنیاد شهید بین جانبازان و خانواده‌های شهدا و سایر اقشار جامعه در سطح روستا و مناطق دیگر توزیع می‌شود.
وی افزود: تمامی هزینه مواد اولیه تولید ماسک توسط خانواده شهید و برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به مردم تامین می‌شود.
شهید حسین شبانی ثانی فرزند علی در سال ۱۳۴۰ در روستای باب الحکم چشم به جهان گشود و در یکم فروردین ۱۳۶۱ در مریوان به مقام رفیع شهادت نائل آمد.  
شهرستان بردسکن که ۲۷۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد ۲۹۰ شهید، و ۹۰۰ جانباز و ۴۷ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

هزینه مراسم یادبود شهید صرف تامین بسته‌های حمایتی شد

براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در شهرستان خواف نیز خانواده شهید ابراهیم سالاری هزینه مراسم یادبود شهید خود در شهر سلامی را صرف تامین بسته‌های بهداشتی جهت توزیع میان نیازمندان نمودند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواف به خبرنگار پردیسان نوین گفت: با توجه به منع برگزاری مراسم و یادبودها که موجب تجمع انسانی می‌شود، خانواده شهید سالاری به مناسبت سالروز شهادت شهید ابراهیم سالاری، هزینه این مراسم را برای تامین بسته‌های بهداشتی نیازمندان اهدا کردند.
علی رمضانی افزود: شهید ابراهیم سالاری در هشتم خرداد ۱۳۳۰ در شهر سلامی خواف دیده به جهان گشود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پس از مدتی وارد جهاد سازندگی شد و سرانجام برای حفظ مرزهای ایران اسلامی و دفاع از انقلاب به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در شرق دجله به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان خواف که ۲۷۰ کیلومتر از مشهد فاصله دارد، ۱۱۰ شهید، ۲۸۹ جانباز و ۳۴ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و همچنین میزبان ۶ شهید گمنام است.

خانواده شهدا در باخرز بسته‌های کمک معیشتی تهیه کردند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران باخرز نیز با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی و بهداشتی در این شهرستان به خبرنگار پردیسان نوین گفت: این اقدام به مناسبت  یادبود شهدای باخرز توسط خانواده شهدا و ایثارگران این شهرستان انجام شده است.

علیرضا نامداری افزود: اجرای رزمایش همدلانه و کمک مومنانه در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب و با اولویت جامعه ایثارگری و افراد بی بظاعت و آسیب دیده از بیماری کرونا و با توان مالی اندک انجام شد.

وی ادامه داد: بسته‌های کمک معیشتی تهیه شده با نام شهدا و تصویر آنان توزیع شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران باخرز گفت: اجرای رزمایش همدلانه با همیاری بنیاد شهید و همراهی برخی از خیران منجر به تهیه و توزیع ۴۵ بسته کمک معیشتی و بهداشتی با هزینه شصت و سه میلیون ریال در ماه مبارک رمضان گردید.

شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری مشهد نیز ۱۵۰ شهید، ۳۱۸ جانباز و ۱۰ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

براساس آخرین آمار رسمی تا ۲۳ اردیبهشت ماه جاری ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۴۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته و مرخص شده‌اند.