آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید تبلیغات اسلامی قم، اظهار داشت: مبلغان و جریان های تبلیغی حوزه باید از یک نقشه و افق بلند راهبردی برخودار تا بتوانند در عرصه داخلی و بین المللی موفق باشند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه و نهاد روحانیت به مبلغانی نیاز […]

آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید تبلیغات اسلامی قم، اظهار داشت: مبلغان و جریان های تبلیغی حوزه باید از یک نقشه و افق بلند راهبردی برخودار تا بتوانند در عرصه داخلی و بین المللی موفق باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه و نهاد روحانیت به مبلغانی نیاز دارد که عمیق و صاحب فکر و اندیشه باشند و نیازهای متناسب عرصه تبلیغ را به درستی درک کرده باشند.

مدیرحوزه های علمیه کشور، ادامه داد: در عصر انقلاب اسلامی با اقتضائات جدیدی روبه رو شده ایم و شناخت این نیازها از اهمیت زیادی برخودار است.

اعرافی اظهار کرد: یکی از این نیازهای جدید تبلیغ شناخت درست از مزیت ها و آسیب های غرب است، چراکه انقلاب اسلامی امروز در یک رویارویی تمدنی با غرب قرار گرفته است.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری بیان کرد: شناخت نقاط آسیب تمدن غربی مساله ای است که مبلغان داخلی و بین المللی باید به آن مجهز باشند.

وی بیان کرد: هویت و ذات اصلی حوزه تبلیغ و بلاغ است و اگر روزی حوزه از پیام رسانی دین تهی شود دیگر نمی توان نام حوزه بر آن نهاد.

مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: غایت نهایی حوزه علمیه مساله تبلیغ و رسانه بودن آن است و در این طیف بزرگ از طلاب مبتدی تا علمای بزرگ جهان تشیع قرار گرفته و یک اقدام مشترک تاریخی انجام می دهند.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: در صدسال گذشته هویت و روح قم بیش از حوزه های دیگر در عرصه تبلیغ و ابلاغ اثرگذاشته است.

اعرافی یادآور شد: در صد سال گذشته بزرگان حوزوی قم مانند امام راحل، حوزه علمیه را در مسیر تمدن سازی قرار داده اند.

وی تاکید کرد: امام راحل ظرفیت های بالقوه حوزه قم را بالفعل کرد و تطور بزرگ تاریخی را به وجود آورد، همه جریان های تبلیغی باید این تطور تاریخی مهم که بر مبنای تمدن سازی نوین اسلامی است را دنبال کنند.

به گفته وی، حوزه علمیه قم باید حوزه تمدن ساز، مجاهدت آفرین و تحول بخش باشد و تمام این مباحث به نحوی به جریان های تبلیغی گره خورده است.

وی تاکید کرد: جایگاه قم در آسیب های اجتماعی باید مطلوب تر از همه شهرهای کشور باشد درحالی که امروز اینگونه نیست.

اعرافی تصریح کرد: سرمایه حوزه علمیه قم جریان های جوشان تبلیغ هستند و این افراد همیشه مایه افتخار نهاد دین بوده اند.

مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: در روزهای نخستین شیوع کرونا این گروه های تبلیغی و جهادی بودند که ترس ناشناخته از کرونا را شکستند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری یادآور شد: در هر جلسه ای که اقدامات گروه های جهادی در مراکز درمانی ارائه می شد به عنوان مدیرحوزه های علمیه کشور احساس غرور و افتخار می کردم.

در این آیین از خدمات حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی قم قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی قم معرفی شد.