بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دو ماه گذشته ١۴ میلیون تن کالای اساسی با مشارکت ١٣٠ هزار راننده کامیون از بنادر کشور حمل شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته در فاصله زمانی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به میزان ۶۴ میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند […]

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دو ماه گذشته ١۴ میلیون تن کالای اساسی با مشارکت ١٣٠ هزار راننده کامیون از بنادر کشور حمل شده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در فاصله زمانی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به میزان ۶۴ میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ جا به جا شده است که این مسأله  نشان می‌دهد اقتصاد ایران به ویژه در بخش حمل و نقل کالا در شرایط همه گیری ویروس کرونا کاملاً فعال بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار پردیسان نوین گفت: در مجموع ۲۹۰ شرکت حمل و نقل داخلی کالا در استان با حدود ۴۲ هزار راننده فعالیت دارند.

ابراهیم نصری افزود: در مجموع این شرکتها ۳۰ هزار دستگاه ناوگان در اختیار دارند که از امسال با وجود محدودیتهای مختلف در بخش حمل و نقل، فعالیت بسیار خوبی در حوزه جا به جایی کالا به ویژه کالای اساسی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در استان داشته اند.

رییس اداره حمل و نقل کالا در اداره‌کل راهداری خراسان رضوی نیز به خبرنگار پردیسان نوین گفت: بخش نخست حمل کالای اساسی از چابهار به استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۳۰ فروردین ماه گذشته با حمل ۵۲ هزار تن کالا انجام شد.

محمدعلی خانی افزود: در این مدت ۵۰ هزار تن گندم و دو هزار تن برنج به وسیله هزار و ۹۵۰ دستگاه کامیون به مقاصد گوناگون استان ارسال شد که نشان دهنده فعالیت بسیار موثر شرکتهای حمل ونقل در جا به جایی این حجم از کالای اساسی بوده است.

وی ادامه داد: بر خلاف زمین گیر شدن تردد ناوگان جاده‌ای حمل مسافر در مجموع حمل و نقل کالای داخلی در استان خراسان رضوی طی فروردین ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است هرچند برخی محدودیتها در خصوص کرونا وجود داشته و رانندگان ناوگان یاد شده فاصله گذاری اجتماعی را در فعالیتهای خود رعایت کرده‌اند.

رییس اداره حمل و نقل کالا در اداره‌کل راهداری خراسان رضوی گفت: هر ساله با توجه به تردد پرحجم نوروزی خودروها در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین محدودیتهایی برای تردد ناوگان حمل بار ایجاد می شد که خوشبختانه امسال به دلیل کاهش سفرهای جاده ای این محدودیتها نبود واین مساله به تردد روان تر کالا در مسیر جاده های استان کمک کرد.  

خانی افزود: هم‌اینک پس از یک وقفه چند روزه، از روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه، بارگیری بخش دوم محموله کالای اساسی استان به حجم تقریبی ۳۲ هزار تن کالا از بندر چابهار آغاز شده است.