به گزارش پردیسان نوین افشین حیدری روز یکشنبه در آیین اهدای خون توسط جامعه ورزش خوزستان که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد بیان کرد: اکنون در روزهای سختی هستیم لذا همه ما باید در ایجاد سلامت آحاد جامعه سهیم باشیم؛ در این راستا جامعه ورزش استان همچون سایر صنوف در کنار مردم بوده و با اجرای […]

به گزارش پردیسان نوین افشین حیدری روز یکشنبه در آیین اهدای خون توسط جامعه ورزش خوزستان که در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد بیان کرد: اکنون در روزهای سختی هستیم لذا همه ما باید در ایجاد سلامت آحاد جامعه سهیم باشیم؛ در این راستا جامعه ورزش استان همچون سایر صنوف در کنار مردم بوده و با اجرای طرح اهدای خون به سلامت جامعه و بهبودیافتگان کمک کنند همچنین جا دارد از تمام فعالان حوزه ورزش، ورزشکاران و مربیان تشکر کنم.

وی ادامه داد: متاسفانه در مدت اخیر بسیاری از افراد به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون داشته‌اند و این امر باعث شده تا بر موضوع اهدای خون تا حدی تاثیر بگذارد در حالی که کرونا یک بیماری تنفسی است و اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت.

حیدری ادامه داد: با توجه به تاکید سازمان انتقال خون مبنی بر کمبود گروه‌های خونی در خوزستان و با اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت. 

وی با اشاره به اینکه هیچ لذتی بالاتر از لذت کمک به هم نوع نخواهد بود گفت: انتظار داریم مردم در روزهای کرونایی اهدای خون را فراموش نکنند. بسیاری از بیماران سرطانی، تالاسمی و هموفیلی به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند و اهداکنندگان باید بدانند که ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: با توجه به کمبود خون در شرایط موجود، با همیاری پرشور ورزشکاران گام موثری در برطرف کردن نیاز هموطنانمان به گروه‌های خونی برداشته شد. نیاز به خون همیشگی است، بنابراین نباید بیماران نیازمند به خون را فراموش کرده و نیاز است به کمک این بیماران بشتابیم.

ابراهیم نصیری بیان کرد: تمام تجهیزات این مرکز انتقال خون، ضدعفونی و استریل شده‌اند و ورزشکاران هیچگونه هراسی نداشته باشند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.