عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت صحیح نقدینگی در کشور می‌تواند مانع از ایجاد رکود و تورم در عرصه اقتصاد شود و نقدینگی باید به زیرساخت‌های حوزه مسکن، تولیدات کارخانه‌ای، صنایع کوچک و صنایع محلی و بخش کشاورزی تزریق شود.

به گزارش پردیسان آنلاین، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی با اشاره به راهکارها در زمینه کنترل نقدینگی در کشور، اظهار کرد: به واقع کنترل نقدینگی یک شمشیر دو لبه است و باید در مدیریت آن دقت لازم را اعمال کرد در واقع اگر نقدینگی به درستی مدیریت نشود، تبدیل به رکود اقتصادی خواهد شد که بروز رکود اقتصادی منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی می‌شود، به واقع رکود اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی تورم را در پی خواهد داشت و بیکاری و فقر ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی نقدینگی رها و مدیریت درستی بر آن صورت نگیرد، منجر به ایجاد بازارهای کاذب و سوداگری و سفته بازی خواهد شد.

نماینده مردم «بشاگرد، جاسک، رودان، زیرک و میناب» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین باید میزان نقدینگی جاری در کشور را به درستی مدیریت کنند، ادامه داد: قطعاً مدیریت صحیح در این بخش می‌تواند، مانع از ایجاد رکود و تورم در عرصه اقتصاد شود.

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه به موجب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و قوانین بالادستی، نقدینگی باید به سمت تولید سوق داده شود، ادامه داد: نباید تسهیلاتی که به اسم تولید داده شده، به فعالیت دیگری که می‌تواند فعالیت کاذب اقتصادی قلمداد شود، اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی باید به زیرساخت‌های حوزه مسکن، تولیدات کارخانه‌ای، صنایع کوچک و صنایع محلی و بخش کشاورزی تزریق شود، تصریح کرد: همچنین نقدینگی باید به سمت صنایع پیشران کشور سوق داده شود چرا که رونق در این بخش‌ها می‌تواند مؤثر قلمداد شود، با این حال ما باید مشارکت مردم را در این بخش در نظر بگیریم و اقتصاد را مردمی کنیم و نباید به این امر بی‌توجهی شود.