کاروان ۲۲ نفری ووشو کشورمان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب ۲۳ مدال رنگارنگ شد.به بهانه قهرمانی بی سابقه جوانان ووشو کار در رقابت های جهانی و وعده مدیرکل ورزش و جوانان قم برای گرفتن سالن ورزشی هیات هایی که کسب مدال نکنند هیات ووشو جوابیه ای ارسال کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ طبق قانون وظیفه مدیریت و حمایت از ورزش بصورت تخصصی در اختیار اداره کل ورزش و‌جوانان استانها است.
مدیرکل ورزش و‌جوانان می تواند برحسب نیاز رشته های ورزشی مختلف و در راستای حمایت از ورزش های قهرمانی و همگانی از اماکن تحت اختیار خود، تعدادی مکان مناسب را جهت بهره برداری به هیئت های ورزشی با شرایط حمایتی و بصورت ویژه واگذار کند.
رشته رزمی ووشو نزدیک به ۲ دهه در منطقه نیروگاه صاحب بزرگترین سالن ورزشی و خانه تخصصی است و تنها در سه سال گذشته از بیشترین حمایت ها برخوردار بوده است از آن جمله: تامین بودجه چند صد میلیون تومانی از طرف استانداری قم جهت خرید و بکارگیری فرش تخصصی ووشو، تامین بودجه جهت برگزاری مسابقات سَبکیِ منصوب به دبیر فدراسیون ووشو، تامین بودجه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی( طبق اظهارات رئیس هیئت ووشو در برنامه تلویزیونی سیمای ورزش) جهت برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در رده جوانان، همچنین مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان قم نیز عضو سابق هیئت رئیسه هیئت ووشو بوده و این خود دلیل شدت گرفتن حمایت های ویژه از این رشته ورزشی است.
با وجود تمام موارد ذکر شده و امتیازاتی که این هیئت ورزشی از امکانات و حمایت های ویژه استانداری و اداره کل ورزش و‌جوانان استان قم بدست آورده است، هیچ ورزشکاری از ووشو استان قم در هیچ رده سنی عضو تیم ملی نبوده است!
لازم به توضیح است که معیار اصلی موفقیت هیئت های ورزشی رتبه و قهرمانی بین المللی است و رتبه و جایگاه استانی و کشوری معیارهای جنبی و جهت شادی روح و روان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در برنامه تلویزیونی سیمای ورزش عنوان کرد: هر هیئت ورزشی که از امکانات خود در راستای پیشرفت نتواند استفاده مطلوب کند، سالن ورزشی از اختیار او گرفته خواهد شد. الوعده وفا(لینک خبر)


هیات ووشو جوابیه ای که بیشتر به گزارش عملکرد این هیات محسوب می شود را برای پایگاه خبری پردیسان آنلاین ارسال نموده است که در ادامه می خوانیم:

هیأت ووشو امروزِ استان حداقل به دو خانه نیاز دارد. باتوجه به عملکرد جامعه ووشو و افزایش بیش از ۴۲ درصدی آمار جمعیتی هیات طی سالهای اخیر و نیاز سنجی های انجام شده و باتوجه به رشد سطح فنی دختران و پسران ووشوکار، این هیات حداقل نیاز به دو خانه تخصصی در دو منطقه مختلف استان داریم.

در طول سال آمار بیشترین اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی در استان متعلق به هیات ووشو است. تعداد اعزام های مشخص و ضروری هیات در طول سال به ۲۰ اعزام در بخش های ساندا، تالو و کوراش می رسد که به این تعداد حضور ۲ تیم در لیگ برتر آقایان و ۲ تیم در لیگ برتر بانوان در رده سنی جوانان و بزرگسالان را اضافه کنید این آمار بدون در نظر گرفتن اعزام‌های سبکی است که هر سال حداقل پنجاه اعزام تحت پوشش هیات انجام میگیرید که به تنهایی به اندازه عملکردچندین هیات است.

میزبان مهمترین رویداد داخلی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ بودیم. این هیات میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان و گروه های سنی آقایان بود که از دوم تا یازدهم مردادماه به مدت ۹ روز با حضور ۱۰۰۰ بازیکن، مربی و سرپرست که در ورزشگاه ۲۰۰۰ نفری شهید حیدریان برگزار گردید که باتوجه به اهمیت مسابقات در مجموع میزبان بیش از ۳۰۰۰ نفر از سراسر کشور در این مدت بودیم که به اذعان همه کارشناسان و مسئولین، بهترین میزبانی داخلی در یک دهه اخیر بود که از نظر مدال آوری هم ۱۳ مدال در تالو و ساندا و‌مقام چهارم تیمی را کسب کردیم و جز استان هایی بودیم که تا روزهای آخر قبل از اعزام در اردوی تیم ملی نماینده داشتیم . که متاسفانه کسانی که نگاه تخصصی و منصفانه به ورزش ندارند، نگاه بینا و وجدان بیدارشان را نسبت به همه موفقیت های یک هیات بسته و همین موارد را در خیلی جاها مطرح کردند…

بهترین نتیجه تاریخ ووشو استان را در بخش بانوان کسب کردیم. در واقع در ساندا جزٔ ۳ تیم برتر کشور شدیم که با اعزام ۳ بازیکن بومی استان موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز از مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان شدیم که بهترین نتیجه تاریخ ووشو بودکه تکرار آن هم سالیان سال طول خواهد کشید…که مجدداً همین عزیزان با تمام توان مقاومت کردند تا این موفقیت های تاریخی منعکس نگردد و با بی بصیرتی زحمات فرزندان و قهرمانان شهرمان را نادیده گرفتند.

در دوره مدیریت جدید ورزش استان نسبت به دیگر هیات های استان کمترین حمایت از ووشو صورت گرفته است. در همین میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی فقط ۲۰۰ میلیون تومان از اداره کل به این هیات پرداخت شد که ۱۰۰ میلیون تومان قبل از برگزاری و ۱۰۰ میلیون تومان بعد از برگزاری مسابقات به حساب این هیات واریز گردید. بحث فرش تالو که در زمان آقای منعم مصوب شده بود در کنار یازده هیات دیگر استان از جمله شمشیربازی، تیراندازی، دوچرخه سواری، کاراته و ورزشهای رزمی که تجهیزات دریافت نمودند به این هیات نیز آن فرش تالو به مبلغ ۷۵ میلیون تومان به این هیات تخصیص داده شد که این دوستان عزیز بارها همین موضوعات را به اشکال مختلف و کذب به رسانه انتقال داده و مطرح کردند. لازم به ذکر است تنها اعزام های ووشو به مسابقات انتخابی تیم ملی و نه سبکی به اندازه عملکرد دهها هیات می باشد که انتظار می‌رود مسئولین بدون توجه به نقدهای مغرضانه، حمایت لازم از این رشته را داشته باشند.

از سال ۹۸تا اکنون جز سه هیات برتر استان و جز هیات های برتر کشور هستیم بخشی از دستاوردهای سال های اخیر کسب بهترین نتیجه المپیاد استعدادهای برتر کشور در بین تیمهای اعزامی استان(نایب قهرمانی کشور در المپیاد استعدادهای برتر در زنجان)، افزایش آمار جمعیتی بیش از ۴۲ درصد، صعود به لیگ برتر آقایان، حضور مداوم و مستمر در لیگ برتر آقایان و بانوان با قهرمانان بومی استان، مدال آوری در تمامی رویدادهای انتخابی تیم ملی در سالهای اخیر، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در برونئی، تنها نماینده داوری تالوکشور در بازیهای آسیایی هانگژو ،برگزاری منظم مسابقات قهرمانی و لیگ های استانی در بخش آقایان و بانوان، میزبان مهمترین رویداد داخلی فدراسیون ووشو کشور در سال ۱۴۰۳،میزبانی اردوی تیم ملی جوانان…

در بحث سخت افزاری جز موفق ترین هیات های کشور بوده‌ایم. در زمان تحویل سالن در اسفندماه سال ۹۶ نه سیستم روشنایی، نه سیستم گرمایش و سرمایشی و تجهیزات و حتی دفتری نداشتیم که با پیگیری‌های انجام شده در زمان آقای عابدی شروع شد و خانه ووشو که فقط یک سالن خالی بود تبدیل به یک خانه تخصصی و در شأن جامعه ووشو گردید که موفق به میزبانی اردوی تیم ملی هم شد. لازم به ذکر است قبل از سال ۹۷ هیات ووشو صاحب همین سالن و خوابگاه مجموعه شهید حیدریان به مدت ۵ سال بود

هیچ بودجه‌ای به غیر از اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون به این هیات تخصیص نیافته است. این موضوع که توسط همین عزیزان ذکر شد که بودجه‌ای به هیات از طریق سازمان یا جاهای دیگری تخصیص داده شده یا بودجه برای اعزام های سبکی مطرح کردند که همه این موارد مثل خیلی از موضوعات مطرح شده دروغ و کذب محض می باشد و این موارد از طریق همین وجدان های نابیدار و در جهت تخریب و نادیده گرفتن زحمات فرزندان این شهر مطرح می شود لازم به ذکر است این هیات جز معدود هیات هایی است که در پایان هر سال مجمع سالیانه خود را در راستای شفاف سازی مالی و عملکردی برگزار نموده است.

ووشو امروز استان تبدیل به قطب ووشو کشور شده است. باتوجه به عملکرد هیات در ۵ سال اخیر چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر جایگاه و رتبه فنی(از سال ۹۸ جزو هیات های برتر استان و کشور) و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، عملکرد حوزه بانوان و همسو و همگام بودن با سیاست های ورزش استان و کشور و حضور فعال و جدی در همه مناسبت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و ورزشی همگام با آرمان‌های نظام و انقلاب . و باتوجه به نقش وحضور موثر و جدی پیشکسوتان در حوزه مدیریتی ووشو استان(هیئت رئیسه و شورای فنی) که همه تصمیمات به صورت خرد جمعی صورت گرفته و تصمیم گیری‌ها در جهت توسعه ووشو استان و رسیدن به اهداف جامعه فهیم ووشو بوده که نتیجه آن امروزه منجر به این گردیده که هیات استان که در سال ۹۶ رتبه ۲۶ را تحویل گرفته بود و در چند سال اخیر در رقابت با ۷ هیات برتر کشور می باشد.

توجه واقعی به ووشو می‌تواند خیلی از نیازهای مدال آوری و ورزشی استان را تامین کند. باتوجه به حضور ووشو در اکثر رقابت‌های معتبر برون مرزی و باتوجه به اینکه این رشته در همه رده های سنی هر ساله به طور منظم به رویدادهای برون مرزی اعزام می شود و حضور موفق این رشته در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا و … لذا در صورت توجه مسئولین استان به این رشته، ووشو می‌تواند در تامین نیاز مدال آوری استان در رقابت با استان های دیگر کمک اساسی به ورزش استان را داشته باشد.