حمیدرضا متین روز سهشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: برای این طرح ها سه هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ثمره آن را در جهش تولید و اشتغال استان می بینیم. وی اضافه کرد: چهار طرح یاد شده مربوط به توسعه خطوط تولید و افزایش محصولات جدید […]

حمیدرضا متین روز سهشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: برای این طرح ها سه هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ثمره آن را در جهش تولید و اشتغال استان می بینیم.

وی اضافه کرد: چهار طرح یاد شده مربوط به توسعه خطوط تولید و افزایش محصولات جدید است و ۱۰ طرح دیگر برای نخستین بار وارد چرخه تولید می شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: پتروشیمی هگمتانه، کارخانه مهان کاغذ و موتور سیکلت گازسوز از جمله صنایعی هستند که امسال به بهره برداری می رسند.

متین با اشاره به ساخت دستگاه ارز دیجیتال توسط شرکت شوکت افزود: این واحد صنعتی به تازگی نخستین محموله کیت های مخصوص را وارد کرد که پس از گذراندن کارهای ریجستری به مرحله مونتاژ می رسد.

وی یادآوری کرد: این خط تولید در هفته دولت بهره برداری می شود و در مرحله بعدی برای ساخت کیت های مورد نیاز اقدام می کند.

طرح توسعه کارخانه شیشه از دیگر طرح های اثرگذار در اشتغال و تولید همدان به شمار می رود که به گفته متین به مراحل پایانی رسیده و آخرین مجموعه ماشین آلات را وارد کرده و در حال نصب است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه شیشه های جار و بطری کشش خوبی در بازار دارد افزود: توسعه کارخانه شیشه بر همین اساس و با سرمایه گذای ۷۰ میلیارد تومانی در حال اجرا است.

کارخانه های فولاد راد و فروسلیس آذرخش از دیگر صنایع استان هستند که تولید خود را توسعه داده و به زودی بهره برداری می شود.

 ۱۰۴۹ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان همدان فعالیت می کنند.