سردار مهدی حاجیان روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پردیسان نوین تصریح کرد: به طور طبیعی و براساس فرامین معظم‌له نیز همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و آحاد جامعه باید در تحقق اهداف این شعار که در نهایت سعادت مردم را به همراه خواهد داشت، تلاش کنند. وی با اشاره به اینکه در […]

سردار مهدی حاجیان روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پردیسان نوین تصریح کرد: به طور طبیعی و براساس فرامین معظم‌له نیز همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و آحاد جامعه باید در تحقق اهداف این شعار که در نهایت سعادت مردم را به همراه خواهد داشت، تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در تحقق تمامی شعارهای مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته نیروی انتظامی نقش زیرساختی و کلیدی داشته، تصریح کرد: ماموریت‌های محول شده به پلیس یک ماموریت زیرساختی و تحت عنوان تامین و حفظ امنیت است که این مساله می‌تواند در نهایت به توسعه‌های مختلف کمک کند.

سردار حاجیان با بیان اینکه قانون ۳۶ ماموریت برای نیروی انتظامی تعریف کرده، افزود: پلیس به عنوان یک نیروی حافظ امنیت، نقش اساسی در تامین نظم و امنیت اجتماعی داشته و براساس آمارها نیز بیش از ۱۴۰۰ نقطه تماس با مردم دارد.

به گفته وی، نوع ماموریت‌های واگذار شده و نقطه تماس‌های مستقیم با مردم، ماهیت حساس ماموریت نیروی انتظامی را در حوزه تامین نظم و امنیت اجتماعی بازگو می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار داشت: امنیت در همه موضوعات نقش کلیدی و حساس داشته و بسترساز توسعه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و برای رشد و بالندگی هر ملت و جامعه‌ای نیز بدون شک این موضوع می‌تواند نخستین و حیاتی‌ترین مباحث باشد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، چرا که بدون این مولفه هیچ توسعه و تولیدی در جامعه روی نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ارتباطی که نیروی انتظامی برای تحقق شعار سال دارد، یک ارتباط مستقیم و معنی‌دار است، تصریح کرد: پلیس با اقدامات هدفمند و جامع محور خود می‌تواند شکوفایی و بالندگی جامعه را برای تحقق اهداف شعار سال محقق کند و آن هم ایجاد یک بستر امن و امنیتی پایدار برای توسعه، تولید و ارتقای آن است.

این مسوول انتظامی با اشاره به ابلاغ اولویت‌های دوازده‌گانه فرماندهی ارشد ناجا در حوزه وظایف ایجابی، اظهار داشت: به عنوان مثال نیروی انتظامی در حوزه سلبی و با مبارزه بی‌امان خود با قاچاق کالا به عنوان یک ماموریت اساسی می‌تواند موجبات جهش تولید در جامعه را فراهم کرده و یا در بخش مبارزه با پولشویی و مبارزه با اخلال‌گران نظام اقتصادی کشور، یک پلیس هوشمند راهگشای تحقق شعار سال باشد.

سردار حاجیان یادآور شد: رشد اقتصادی هر کشور در ابتدا نیازمند امنیت اقتصادی است و بدون آن هیچ مساله‌ای را نمی‌توان متصور بود و پلیس در فراهم کردن این موضوع نقش اساسی دارد و می‌تواند کشور را در جهت تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری که فرمودند باید به سمت قوی‌تر و غنی‌تر شدن برویم، به پیش ببرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه فرامین مقام معظم رهبری همواره هوشمندانه بوده و پلیس نیز در جهت تحقق آن همیشه برنامه‌ریزی‌های لازم را به عمل آورده، تصریح کرد: امنیت اقتصادی خود باعث می‌شود تا تولیدکنندگان و کارآفرینان بتوانند استعدادهای خود را در این زمینه نشان دهند و در واقع با جهش در تامین و حفظ امنیت و صیانت از آن می‌توان به جهش تولید هم کمک کرد.

پلیس امنیت اقتصادی به زودی در قزوین راه اندازی می‌شود

سردار حاجیان با اعلام اینکه به زودی شاهد فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در استان خواهیم بود، اضافه کرد: با راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی طی سال گذشته، پلیس با حضور در گمرک و فرآیندهای گمرکی کشور زمینه مبارزه با فساد را فراهم کرده که این موضوع می‌تواند در ادامه راه به امنیت اقتصادی کشور نیز کمک کند و همچنین به صورت هوشمندانه، تجارت الکترونیکی و تبادلات مالی بی‌شمار امروزی در فضای مجازی را مورد رصد دقیق قرار دهد.

به گفته این مسوول انتظامی، پلیس امروز برای تحقق شعار سال و به صورت هوشمندانه در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و با بالا بردن هوش سازمانی و الکترونیکی کردن تمامی فرآیندها، رصد و پایش موجود را تحت نظر داشته و به مردم میهن اسلامی نیز قول می‌دهد تا نقش موثرتری را در تحقق شعار گرانبها و هوشمندانه سال از سوی مقام معظم رهبری ایفا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های سال گذشته نیروی انتظامی در تحقق رونق تولید، اظهار داشت: مبحث تولید بیشتر که طی سال گذشته در برنامه‌ریزی ناجا گنجانده شده بود و اتفاقاتی را که پلیس با حضور خود در گمرکات کشور رقم زد و همچنین جامعه محور بودن پلیس و مشارکت مردم در تامین امنیت به همراه اجتماعی شدن بیشتر پلیس باعث ایجاد یک پلیس جامعه محور شد تا جایی که ما در فرآیندهای مختلف تولید و ایجاد احساس امنیت و بالا بردن سطح افزایش آن که از مولفه‌های مهم تحقق شعار آن سال بود، توانستیم نقش مهمی را عهده‌دار باشیم.

وی با بیان اینکه پلیس امروز به این موضوع اجحاف دارد که امنیت محصول مشترک بین مردم و پلیس است و ما بدون کمک مردم قادر به تامین امنیت نخواهیم بود، افزود: امسال نیز مشاهده کردیم که شهروندان در تحقق اهداف فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل با پلیس همراه بودند و نتیجه آن نیز به حفظ سلامت مردم منجر شده و این مساله بیانگر حضور پلیس در صحنه‌های مختلف است.

سردار حاجیان یادآور شد: نیروی انتظامی در حوزه تولید، مدافع تولیدکنندگان و حافظ امنیت آنان و همچنین مصرف کنندگان جامعه است تا جایی که هر جا مردم نیاز به کمک داشته باشند اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، استمداد از پلیس است و این مساله بیانگر آن است که امروز پلیس در متن زندگی مردم حضوری جدی و فعال دارد.