علی گلدوست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود:  جشنواره ماه مهربانی  با هدف ترویج و نشر فعالیت های قرآنی در این ایام از طریق  فضای مجازی  فعالیت  دارد. وی با بیان اینکه در این جشنواره رویکردی نوین در برگزاری جشنواره ها و مسابقات را ارایه می دهیم، اظهار داشت: این جشنواره به صورت […]

علی گلدوست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود:  جشنواره ماه مهربانی  با هدف ترویج و نشر فعالیت های قرآنی در این ایام از طریق  فضای مجازی  فعالیت  دارد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره رویکردی نوین در برگزاری جشنواره ها و مسابقات را ارایه می دهیم، اظهار داشت: این جشنواره به صورت مسابقه در ۲ رده سنی کودک و نوجوان و بالای ۱۶ سال برگزار می شود.

وی به محورهای جشنواره در رده سنی بالای ۱۶ سال اشاره کرد و گفت: در این رده سنی مسابقات مفاهیم از قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین مسابقات کتابخوانی برگزار می شود.

گلدوست اضافه کرد:‌ همچنین برای رده سنی کودک و نوجوان محورهای مسابقه شامل نقاشی مفهومی، مسابقات اذان و ادعیه، مسابقه عکاسی از کمک به سفره آرایی افطاری ساده توسط کودکان و نماز جماعت خانوادگی و دور همی قرآنی اعضای خانواده بوده و مسابقه قرائت یک دقیقه ای قرآن کریم، مسابقه قصه گویی قرآنی و مسابقه حفظ سوره های مبارکه از فجر تا ناس می باشد.

مسوول بسیج درالقرآن بسیج استان البرز یادآور شد که موضوع نقاشی مفهومی از احسان و نیکی کردن به والدین، کمک به نیازمندان و دیگران، خانواده قرآنی (قرائت قرآن کریم اعضای خانواده با هم) می تواند باشد.

همچنین موضوع مسابقات قصه گویی نیز از سوره مسد با موضوع ابولهب، سوره مبارکه فیل با موضوع فیل و سوره مبارکه بقره و موضوع گاو بنی اسراییل است.

وی بیان داشت: والدین می توانند از فرزندان خود برای شرکت در این مسابقات بوسط تلفن همراه فیلم گرفته و آن را به سامانه پیامکی مسابقه ارسال کنند.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار مسابقه ای خود را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۶۴۳۴ ارسال کنند.

به هفت نفر برتر شرکت کننده در بخش کودک و نوجوان در هر هفته جوایزی اهدا می شود ضمن اینکه هر شب به پنج  نفر برتر شرکت کننده در بخش مفاهیم نیز جوایزی اهدا می شود.

جشنواره قرآنی ماه مهربانی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.