نادر فلاحی روز پنجشنبه اظهارداشت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده امسال جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌های استان توسط روسا و انجمن‌های شهرستانی برگزار خواهد شد.او افزود: این جشنواره‌ها پیش از این توسط معاونت‌های اداره کل میراث فرهنگی اجرا می‌شد که این امر سبب می‌شد تا در برگزاری جشنواره‌ها اغلب از هنرمندان مرکز استان استفاده شده و ظرفیت […]

نادر فلاحی روز پنجشنبه اظهارداشت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده امسال جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌های استان توسط روسا و انجمن‌های شهرستانی برگزار خواهد شد.
او افزود: این جشنواره‌ها پیش از این توسط معاونت‌های اداره کل میراث فرهنگی اجرا می‌شد که این امر سبب می‌شد تا در برگزاری جشنواره‌ها اغلب از هنرمندان مرکز استان استفاده شده و ظرفیت شهرستان‌ها در این حوزه مغفول بماند.
وی معرفی قابلیت‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را از جمله دستاوردهای واگذاری برگزاری جشنواره‌ها با مدیریت شهرستانی دانست و گفت:‌ نقش معاونت‌های استانی در این حوزه برنامه‌ریزی و نظارت خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهارکرد:‌ واگذاری این امر به شهرستان‌ها برندسازی گردشگری شهرستان‌ها و نیز تشکیل تیم‌های قوی و کادرسازی را زمینه‌ساز خواهد شد تا در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ظرفیت‌های خود را معرفی کنند.
‌فلاحی افزود:‌ برگزاری جشنواره‌های گردشگری و نمایشگاه‌های صنایع دستی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و توانمندی‌های اقوام مختلف استان صورت می‌گیرد که استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات فرهنگی می‌تواند در احیای بسیاری از این آداب و رسوم موثر باشد.