مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، فرهنگ‌سازی را راهکار جداسازی بخش‌های بانوان و آقایان در اتوبوس‌های شهری دانست.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، فرهنگ‌سازی را راهکار جداسازی بخش‌های بانوان و آقایان در اتوبوس‌های شهری دانست.

به گزارش پردیسان آنلاین، علی نیک در گفت‌وگویی با اشاره به انتشار پویشی در سامانه فارس من با عنوان «جدا کردن قسمت خانم‌ها و آقایان در اتوبوس‌های شهری قم» اظهار داشت: سازمان اتوبوس‌رانی نیز مدت‌هاست پیگیر این مورد هست، اما انجام این مهم تنها در فضای فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه افزود: سازمان به رانندگان ناوگان تأکید کرده اختلاط صندلی‌ها نباید صورت پذیرد و در صورت مشاهده باید به مسافران در نهایت احترام برای رعایت این موارد تذکر دهند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در قسمت بالای سر راننده و در بخش آقایان اتوبوس‌های استان دوربین تعبیه‌شده است تصریح کرد: تمامی اتفاقات داخل اتوبوس به‌ویژه رفتار غیرمحترمانه رانندگان با مسافران تحت مانیتورینگ بوده و هرگونه موارد خلاف موازین عرف یا بی‌احترامی حتماً مورد پیگیری قرار می‌گیرد‌.

وی با بیان این‌که شهر قم پایلوت خرید اتوبوس‌های رمپ دار برای استفاده جانبازان و معلولین است، اظهار کرد: شهر ما بیش‌ترین تعداد جانباز در میان دیگر شهرهای کشور را دارد و باید فکری جدی برای رفاه این عزیزان کرد.

نیک با اشاره به پیشنهاد شهروندی مبنی بر استفاده از میله‌های اتوبوس‌های تندرو تهران در اتوبوس‌های قم برای مجزا سازی کامل بخش بانوان و آقایان در اتوبوس‌ها متذکر شد: با انجام این کار دیگر معلولین و جانبازان عزیز و افراد با نیازهای خاص امکان استفاده از اتوبوس‌های داخل شهری را ندارند، چراکه برای انجام این کار رمپ‌ها باید برداشته شوند.

وی با تأکید بر این‌که سازمان بازرسی استان نیز بر این مهم تأکید دارد، مطرح کرد: سازمان بازرسی نیز تمام تلاش خود را برای مجزاسازی بخش بانوان و آقایان انجام داد و در پایان در بررسی‌های علمی خود به این نتیجه رسید که برای انجام این امر باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان اینکه بیش‌تر، بانوان مسن که مشکل آسیب‌های جسمی دارند و امکان ایستادن ندارند از بخش آقایان استفاده می‌کنند، افزود: خود شهروندان باید با تذکر بجا و محترمانه، یکدیگر را از نشستن در بخش دیگر اتوبوس منع کنند.

وی با اشاره به این‌که رانندگان بارها به همشهریان تذکر داده‌اند ولی با آن‌ها بد برخورد شده است، اظهار داشت: موارد بسیاری هست که رانندگان بنا بر تأکید سازمان اتوبوس‌رانی این مهم را محترمانه تذکر می‌دهند اما برخی شهروندان عملاً به این مهم بی‌توجه‌اند.

نیک در پایان از شهروندان خواست تمامی انتقادات خود را در جهت پیشبرد موفقیت روزافزون سازمان اتوبوس‌رانی، به‌صورت روزانه از طریق کدهای QR درج‌شده در اتوبوس‌ها با آن‌ها در میان بگذارند.

انتهای پیام/۱۰۳